اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس پرونده متخلفان بورس را به قوه قضائیه ارجاع ‌دهد

نماینده تهران در مجلس گفت: مجلس پس از رسیدگی به پرونده متخلفان حوزه بورس و دخالت‌های بی‌جا در بازار سرمایه باید براساس ماده 234 آئین‌نامه نسبت به تخلفات مسئولان، عدم اجرا یا نقض قوانین رسیدگی‌های لازم راباید داشته باشد و پرونده این مسئولان را به قوه قضائیه ارجاع دهد.

مجلس پرونده متخلفان بورس را به قوه قضائیه ارجاع ‌دهد

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره گزارش امروز (دوشنبه 5 آبان) کمیسیون اقتصادی در صحن علنی مجلس درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس اظهار داشت: جلسه امروز مجلس با حضور مسئولان بورس در صحن علنی مجلس برگزار شد و گزارشی از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین آقای قالیباف اصل (رئیس سازمان بورس) به نمایندگان ارائه شد که این نشان از اهمیت بحث بازار سرمایه در نزد نمایندگان ملت دارد.

وی افزود: قطعا نمایندگان پایبند به سوگند خود با مردم و پاسداری از قانون اساسی  هستند و مسلما یکی از اصول قانون اساسی نیز اصل 22 مربوط به مصون نگه داشتن مال و حقوق مردم از تعرض است.

الهیان با بیان اینکه مال و حقوق مردم در بازار سرمایه پایمال شده و مورد تعرض قرارگرفته است، گفت: مال مردم در بازار سرمایه از تعرض مصون نمانده که همین امر سبب ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع بازار سرمایه شده است. مسئولان و مقامات دولتی با حمایت‌های گفتاری بیجا متأسفانه مردم را به بازار سرمایه ترغیب کردند به گونه‌ای که رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از حمایت از بورس سخن راندند، اما هم‌زمان شاهد ریزش شاخص‌ها و خروج حقوقی‌ها از بورس بودیم . 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این بدان معناست که مردم را با حمایت‌های گفتاری وارد گود بازار سرمایه کردند درحالیکه خود از آن خارج شدند و این باعث خدشه‌دار شدن امنیت اقتصادی و معیشت مردم شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امنیت اقتصادی ارتباط تنگاتنگ با امنیت ملی دارد، گفت: امنیت اقتصادی و عدم مدیریت در این حوزه می‌تواند دامنگیر کل کشور، منافع ملی و امنیت ملی شود و مجلس اجازه نمی‌دهد سستی، بی‌توجهی، مطامع و منافع برخی‌ سودجویان  معیشت و اقتصاد مردم را به خطر بیندازد.

الهیان خاطرنشان کرد: قطعا گزارشی که در مجلس ارائه شد مورد قبول نمایندگان نیست و آنچه که در نطق‌ها و تذکرات نماینده‌ها نیز مورد اشاره قرار گرفت، عدم شفافیت در حوزه بازار سرمایه است و در واقع رویکرد توجه به منا فع  شخصی وگروهی باید  اصلاح شود. 

وی معتقد است که شفافیت با مردم، اطلاع‌رسانی به موقع و آموزش‌های لازم از مسئولیت‌های حوزه بورس است. مسئولان در این حوزه باید پاسخگو به مردم و مجلس باشند. 

الهیان می‌گوید که مجلس بنا را بر تعامل با دولت و مسئولان گذاشته است و با موضع صبر راهبردی، رویکرد تعاملی را دنبال می‌کند، اما این به معنی عدم  برخورد با متخلفان و مسئولانی که نقض قانون داشته و اجرای قانون را معطل گذاشتند نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران به یکی از رویکردهای جدی قوه قضائیه تبدیل شده است و مجلس پس از رسیدگی به پرونده  متخلفان حوزه بورس و دخالت‌های بی‌جا در بازار سرمایه باید براساس ماده 234 آئین‌نامه نسبت به تخلفات مسئولان، عدم اجرا یا نقض قوانین رسیدگی‌های لازم راباید داشته باشد و پرونده این مسئولان را به قوه قضائیه ارجاع دهد تا رسیدگی جدی به این تخلفات که منجر به ایجاد مشکل برای مردم و ایجاد سقوط ارزش بازار سرمایه شده، صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول