اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رونمایی ۶ کتاب جدید در آستانه ۱۳ آبان ماه با موضوع افول آمریکا

مدیر بین الملل انتشارات سروش گفت: با نزدیک شدن به روز مبارزه با استکبار جهانی، همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» ۶ آبانماه برگزار می‌شود و شش کتاب جدید از انتشارات سروش نیز در این همایش رونمایی خواهد شد.

رونمایی ۶ کتاب جدید در آستانه ۱۳ آبان ماه با موضوع افول آمریکا

سید حامد نعمت‌اللهی مدیر بین الملل انتشارات سروش در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌ها اظهار داشت: با نزدیک شدن به روز مبارزه با استکبار جهانی،  همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» ۶ آبانماه  برگزار می‌شود و شش کتاب جدید از انتشارات سروش نیز در این همایش رونمایی خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: چرایی، چگونگی و چیستی افول آمریکا، بررسی گسل‌ها و گسست‌ها و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی امروز و آینده آمریکا، افول جایگاه رهبری آمریکا در جهان معاصر و آینده، چالش‌های ساختاری و سیایت و اقتصاد آمریکا از گذشته حال و آینده، افول آمریکا- فرصت‌ها و تهدیدهای فراروی جمهوری اسلامی ایران محورهای این همایش هستند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه در اختتامیه این همایش، شش کتاب ترجمه شده از آثار جدید و برجسته این حوزه از انتشارات سروش نیز رونمایی می‌شود، خاطر نشان کرد: «بوش پسر، اوباما و زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی» نوشته توماس اندرو با ترجمه الهه نوری غلامی، «مرگ‌های ناامیدی» نوشته آنه کیس و انگس دیتون با ترجمه  پرناز طالبی، «قرن آمریکایی رو به تاریکی: قدرت جهانی آمریکا از طلوع تا غروب» تالیف آلفرد مک کوی و ترجمه روح الله عبدالملکی، «جامعه انحطاط زده» تالیف راس دوتات با ترجمه حمیدرضا غلامزاده، «آمریکا تور وداع» نوشته کریس هدگس با ترجمه محمدعلی شفیعیاز جمله عناوین کتاب‌هایی است که انتشارات سروش در این همایش ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: «بوش پسر، اوباما و زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی» نوشته توماس اندرو با ترجمه الهه نوری غلامی است که تعاریف و مفاهیم رقیب هژمونی را در طرح‌ها و رخدادهای متنوع سیاست خارجی طی دوران ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش و باراک اوباما  به کار می‌بندد تا این نکته را بیازماید که آیا آنها زوالی را در سلطه و رهبری سنتی ایالات متحده در نیمکره غربی نشان می‌دهند یا خیر. خصوصا اینکه این کتاب اهمیت مداوم نظام بین آمریکایی، شکست در ایجاد منطقه آزاد تجاری قاره آمریکا و طرح ناکام مشارکت در زمینه انرژی و اقلیم در قاره آمریکا را بررسی می‌کند.

مدیر بین الملل انتشارات سروش خاطرنشان کرد: «مرگ‌های ناامیدی» نوشته آنه کیس و انگس دیتون با ترجمه پرناز طالبی است. با در این کتاب نویسندگان به بررسی پدیده جدید در آمریکا می‌پردازند. میزان مرگ و میر در میانسالان طبقه کارگر سفید پوست آمریکا در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است در حالی که بیماری یا پدیده خاصی در این قشر گزارش نشده است. این نویسندگان رد پای پدیده‌ای را در این مرگ‌ها پیدا کرده‌اند که آن را مرگ‌های ناامیدی نامیده‌اند. مصرف بیش از حد الکل، مواد مخدر و خودکشی در تمام این مرگ‌ها مشترک است. در واقع این کتاب نگاهی انتقادی به نظام سرمایه داری دارد اما آن را نفی نمی‌کند. «قدرت جهانی آمریکا از طلوع تا غروب» تالیف آلفرد مک کوی و ترجمه روح الله عبدالملکی است . این کتاب عرصه‌هایی را که امپراتوری آمریکا بیش از نیم قرن گذشته توانسته است به واسطه آنها استیلای خود را بر جهان حاکم کند، مرور می‌کند و نقاط قوت، ضعف و زوال هر یک را بررسی و در نهایت سناریوهای پیش روی این امپراتوری را بر شمرده و افول آن را گوشزد می‌کند.

وی عنوان کرد: «جامعه انحطاط زده» نوشته راس دوتات ترجمه حمیدرضا غلامزاده است. نویسنده کتاب از ستون نویسان نیویورک تایمز است و پیش از آن هم نویسنده مجله آتلانتیک بوده است؛ این سابقه روزنامه نگاری باعث شده راس دوتات نگاهی جامع و متنوع داشته باشد و در این کتاب از منظر داخلی به مساله افول آمریکا پرداخته است. «آمریکا تور وداع» نوشته کریس هدگس با ترجمه محمدعلی شفیعی به بررسی روند رو به افول ایالات متحده در سالهای اخیر می‌پردازد. نویسنده با توجه به بررسی تطبیقی امپراتوری‌های بزرگ و روند افول آن، ایالات متحده را از این منظر مورد بررسی قرار داده و هر فصل از کتاب را به یکی از المانهای اجتماعی و سیاسی این کشور اختصاص داده که در چهارچوب گفته شده، روندرو به اوف ان را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است.

مدیر بین الملل سروش آخرین کتاب را اینگونه معرفی کرد: «زمامداری توحش»، نوشته مکس بلومنتال روزنامه نگار شهیر مستقل آمریکایی با ترجمه علی منظرپور است که به نقش آمریکا در تشکیل و قدرت گیری داعش در غرب آسیا می‌پردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول