اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کادر درمان خسته‌تر از همیشه؛ مدافعان سلامت را دریابیم

بیش از هشت ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و کادر درمان خسته‌تر از همیشه در خط مقدم مبارزه با این ویروس در تلاشند اما نیاز است هر یک از ما نیز به نوبه خود آنها را دریابیم و برای کم شدن باری از روی دوششان تلاش کنیم.

کادر درمان خسته‌تر از همیشه؛ مدافعان سلامت را دریابیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صحبت از خستگی‌های کادر درمان حرف دیروز و امروز نیست؛ چرا که از ابتدای کرونا سپیدپوشان این عرصه با تمام توان جان بر کف ایستادند و مقتدرانه در جهت حفظ جان هم وطنان‌شان گام برداشتند.

اما امروز بعد از گذشت حدود هشت ماه از شیوع کرونا آنها خسته تر از همیشه ایستاده اند و از مردم می خواهند تا با رعایت بهداشت به قطع زنجیره ویروس کمک کنند.

این روزها گذراست

دکتر ندا جویان ۴۲ ساله، متخصص داخلی بیمارستان حضرت علی اصغر است. او که هشت ماه است به همراه همسر پزشک خود در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) فعالیت شبانه روزی دارد می گوید: این روزها گذرا است، مهم این است که چگونه توانسته ایم به بیماران خدمت رسانی کنیم.

این متخصص جوان با بیان اینکه در ابتدا، بیماری کوویید ۱۹  بزرگ جلوه داده می‌شد، گفت: امروز با گذشت هشت ماه توانستیم به همت تیم درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مبتلایان کرونا خدمات خوبی ارائه دهیم.

وی تلاش امروز کادر درمان را به تلاش نیروهای مردمی ونیروهای نظامی در زمان جنگ تحمیلی تشبیه کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد امروزه کادر درمان این وظیفه را برعهده دارند تا در این شرایط بحرانی بتوانند به کشور خدمت کنند.

به گفته این پزشک متخصص در اوایل شیوع این ویروس منحوس در حدود دو ماه نتوانستم فرزندان خود را در آغوش بگیریم زیرا هر دو فرزندانمان را به پدر و مادر سپرده بودیم تا بتوانیم بدون هیچ دغدغه ای به بیماران خدمت رسانی کنیم.

جویان ادامه داد: در اوایل حتی شماره تلفن همراه خود و همسرم را در اختیار بیماران قرار داده بودیم تا در هر ساعت از شبانه روز که نیاز بشود بتوانیم به صورت تلفنی نیز خدمات مشاوره ای ارائه دهیم.

به گفته این پزشک جوان روزانه بیش از ۸۰ تا  ۱۰۰ تماس از سوی بیماران با وی گرفته می‌شد و او و همسرش پاسخگو بودند

جویان معتقد است شهروندان باید قرنطینه و فاصله اجتماعی را رعایت کنند زیرا امروز کادر درمان خسته شده و این مردم هستند که می تواند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی یاری رسان کادر درمان باشند.

دکتر سعید ارم همسر دکتر ندا جویان که او هم حدود هشت ماه بدون هیچ وقفه ای به بیماران خدمات رسانی کرده است، گفت:به گفته حضرت علی (ع) فرصت ها و اتفاقات مانند ابر زود گذری هستند که تمام می شود و به همین منظور انسان اگر بتواند در هر شرایطی از آزمون ها سربلند بیرون آید می تواند در روزهای عادی نیز در امر خدمات رسانی به هم نوعان خود موفق باشد.

این پزشک جراح در پاسخ به اینکه آیا در این ایام به کرونا مبتلا شده اید یا خیرگفت: خوشبختانه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تست ها منفی بوده ولی روزهایی آمده که علی رغم اینکه تب و لرز داشته ام در بیمارستان حضور یافته و تلاش کردم از کار فاصله نگیرم.

وحید زارعی جوان ۳۱ ساله‌ای است که پیشنهاد مسئولیت در یکی از بزرگترین بیمارستان‌های شیراز را رد کرده و به محض تماس با او برای خدمت در بیمارستان علی اصغر لحظه‌ای درنگ نکرده و به این بیمارستان آمده است.

وی به همراه با همسرش فریده صفر پور که یک سالی می‌شود ازدواج کرده اند، در این بیمارستان کار می‌کنند. هر دو با وجود وابستگی شدید خانوادگی مدت هاست قید دیدار با خانواده را زده اند تا نجات بخش جان انسانی باشند.

منفی شدن نتیجه تست کرونای بیماران و نشاندن گل لبخند بر چهره آن ها با اعلام خبر ترخیصشان پس از مدت‌ها بستری، زیباترین لحظه زندگی در این شرایط سخت و جان فرساست

به گفته او منفی شدن نتیجه تست کرونای بیماران و نشاندن گل لبخند بر چهره آن ها با اعلام خبر ترخیصشان پس از مدت‌ها بستری، زیباترین لحظه زندگی در این شرایط سخت و جان فرساست.

وی در پاسخ به این سوال اکه آیا به جان خریدن این همه سختی آن هم در حالی که هر آن ممکن است به کرونا مبتلا شوید ارزش کار در این مکان را دارد، گفت: مگر خون ما رنگین‌تر از خون هزاران جوانی است که در جبهه‌های جنگ جان عزیزشان را از دست دادند و خود را در طبق اخلاص گذاشتند؟

زارعی ادامه داد: سر و کار داشتن با جان آدمی مسولیت بزرگیست که سختی کار ما را در این روز‌ها دو چندان کرده، اما خستگی برایمان بی معنا شده است؛ زیرا دعای خیر بیماران و مردم پشت سر ما است.

او کمی مکث می کند و ادامه می دهد: در این روزها که مردم سخت نگران سلامتی خود و عزیزان و نزدیکانشان هستند ما پرستاران رسالت سنگینی داریم و آن تزریق امید به جامعه است.

وحید زارعی در ادامه گفت: این روز‌ها آن قدر مشغول بررسی پرونده‌ها و مراقبت از بیماران هستیم که گذر زمان را متوجه نمی‌شویم.

کادر درمان هیچ‌گاه صحنه را خالی نکرده‌اند

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه روزانه بین ۸ تا ۱۰ نفر از پرستاران مشغول به‌کار دربیمارستان های بخش کووید ۱۹ به کرونا مشکوک می شوند گفت: مردم باید بدانند پرستاران پس ازگذشت مدت هشت ماه تلاش شبانه روزی هنوز نتوانسته اند به مرخصی بروند و ضروری است شهروندان عزیز در خانه بمانند تا به این ویروس مبتلا نشوند.

لیلا هاشمی زاده فرد حقیقی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: تیم کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مدت هشت ماهه هیچگاه صحنه خدمات رسانی را خالی نکرده اند، ضروری است شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند زیرا هنوز هستند افرادی که بیماری کرونا را باور ندارند واین درحالی است که ابتلا و مرگ در کمین است.

چنانچه شهروندان رعایت نکنند و همچنان سبک زندگی خود را تغییر ندهند کار برای کادر درمان دشوار تر خواهد شد

به عقیده وی تبعات این ویروس همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و چنانچه شهروندان رعایت نکنند و همچنان سبک زندگی خود را تغییر ندهند کار برای کادر درمان دشوار تر خواهد شد.

مدیرخدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتماد مردم به کادر درمان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: گواه این امر، آمار روزانه بهبود یافتگان است که از آمار فوتی ها چندین برابر بیشتر است و مردم عزیز استان این باور را دارند کادردرمان برای بهبودی بیماران شبانه روزی تلاش می کنند.

هاشمی زاده شرکت در دورهمی ها، حضور در مناطق پرتردد و مهم تر از همه عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را یکی از عوامل مهم ایجاد موج سوم اعلام کرد وگفت: اگر به این باور برسیم ماسک زدن و ماندن در خانه یکی از راه های مهار کنترل این ویروس است می توانیم به کادر درمان کمک کنیم تا آنها نیز انرژی از دست رفته خود را به دست بیاورند.

پرستارانی که بعد از هشت ماه  تلاش هنوز نتوانسته اند فرزندان خود را در آغوش بگیرند

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هستند پرستارانی که بعد از هشت ماه  تلاش هنوز نتوانسته اند فرزندان خود را در آغوش بگیرند، افزود: این موضوع از نظر روحی کارکنان درمان را تحت فشار قرار داده است.

هاشمی زاده گفت: به نظر می رسد امروز تنها اقشاری که ابتلا به این ویروس را باور دارند کادر درمان و پرستاران هستند زیرا آنها مستقیما با این ویروس ارتباط دارند و ازترس اینکه مبادا مبتلا و یا ناقل ویروس باشند و اطلاع نداشته باشند به خانواده و فرزندان خود نزدیک نمی شوند و در قرنطینه قرار می گیرند تا مبادا با ابتلا خانواده خود، احساس گناه کنند.

مدیرخدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسئولان ونمایندگان در خانه ملت خواست تدابیری بیندیشند تا برای ایجاد انگیزه بیشتر بین کادر پرستاری زمینه جذب و پرداخت معوقات آنان را فراهم کنند؛ چراکه این افراد در شرایط بحرانی کمک رسان های اصلی مردم بودند و همچنان حضورشان درخط مقدم، ادامه دارد.

وی جذب نیروی های ۸۹ روزه  برای ارائه خدمات به مبتلایان کووید ۱۹ را یکی از اقدامات مهم توصیف کرد و گفت: در صورت نیاز این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم به هم وطنان کمک رسانی کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول