اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: امروز توسعه موقوفات به عنوان یک جریان اصلی در نظام مدیریتی موقوفات مطرح است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز توسعه موقوفات به عنوان یک جریان اصلی در نظام مدیریتی موقوفات مطرح است.

آیت‌الله علم‌الهدی: امروز توسعه موقوفات به عنوان یک جریان اصلی در نظام مدیریتی موقوفات مطرح است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت الله سید احمد  علم الهدی در دیدار با مدیرکل، اعضای شورای معاونین و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه امروز توسعه موقوفات به عنوان یک جریان اصلی در نظام مدیریتی موقوفات مطرح است، اظهار کرد: توسعه و تحولی که در موقوفه گوهرشاد صورت گرفته ارزشمند است، اگر نبود این توسعه‌ها، هزینه‌های موقوف علیهم قابل تامین نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما امروز خوشبختانه در موقوفات گوهر شاد شاهد پیشرفت هستیم هم در موقوف علیهم و هم در موقوفه، تصریح کرد: پیشرفت در موقوف علیهم سبب افزایش هزینه‌ها چه در بخش جاری و چه هزینه‌های تعمیرات و توسعه مسجد و بهره‌مندی بیشتر موقوف علیهم شده و پیشرفت در موقوفه سبب رشد عوائد موقوفه گشته است.

وی افزود: اگر توسعه این موقوفه نبود در حال حاضر امکان اجرای کامل نیات واقفه وجود نداشت و این توسعه قابل تقدیر است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور باید برای توسعه موقوفات و رشد درآمد آن برنامه ریزی کرد تا میزان اجرای نیت واقفین کاهش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه واقف موقوفه گوهرشاد هزینه مدیریت آن را در وقف نامه در نظر گرفته، گفت: آنچه امروز برای مدیریت این موقوفه هزینه می‌شود بسیار کمتر از چیزی است که واقف در نظر گرفته و این سبب افزایش سهم اجرای نیت شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در موقوفه گوهرشاد عملاً چیزی با عنوان حق التولیه پرداخت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حق التولیه تعیین شده در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی هم راستا با نیات واقفه هزینه می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: لازم است همایشی برای متولیان موقوفات برنامه‌ریزی شود و فعالیت‌های صورت گرفته در احیای موقوفات برای الگو گیری به متولیان نیز معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه واقف با وقف خود صدقه جاریه‌ای را ایجاد کرده و ما امروز باید به کمک این صدقه جاریه بیاییم، یادآور شد: تلاش‌هایی که در توسعه موقوفات صورت گرفته عبادت است و خداوند پاداشی را که به واقف داده به کسانی که سعی در زنده نگه داشتن موقوفات دارند، نیز می‌دهد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول