اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مقانلو: اگر همدلی نباشد، شیرازه تیم به هم می‌ریزد / مربیان باید بدانند چطور از پتانسیل بازیکنان استفاده کنند

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: استعداد در ورزش زیاد است ولی مهم این است که مربیان چطور این استعدادها را پرورش دهند.

مقانلو: اگر همدلی نباشد، شیرازه تیم به هم می‌ریزد / مربیان باید بدانند چطور از پتانسیل بازیکنان استفاده کنند

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اینکه مربیانی زیادی از کشورمان به عنوان سرمربیان دیگر کشورهای دیگر انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: جای خوشحالی دارد که مربیان تکواندو ایران جای خودشان را در کشورهای مختلف دنیا باز کرده‌اند. امیدوارم این ثبات ادامه داشته باشد چون افتخار ایران افتخار ماست. نتایجی هم که این مربیان در کشورهای خارجی به دست خواهند آورد در اعزام دیگر مربیان کشورمان به سایر کشورهای دیگر تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حضور مربیان‌مان در تیم های مطرح دنیا به خاطر سابقه خوب تکواندو ایران در دنیا بوده، عنوان کرد: ایران تنها کشوری است که دو بار قهرمان جهان شده و تعداد زیادی هم در قاره آسیا بر سکوی نخست قرار گرفته است. این موفقیت‌ها به منظور اعزام مربیان به سایر کشورهای دیگر تاثیرگذار بوده و امیدوارم این روند اعزام مربیان ایرانی ادامه داشته باشد تا با توجه به پتانسیلی که داریم باعث افتخار مملکت‌مان شوند.

مقانلو در مورد برگزاری یا عدم برگزاری لیگ تکواندو تاکید کرد: وضعیت لیگ تکواندو هم معلوم نیست با چه سیستمی قرار است برگزار شود. بحث دیگر هم تامین بودجه است که در این شرایط اقتصادی خیلی اهمیت دارد. این برخی از مسائلی است که گریبان‌گیر برگزاری لیگ شده و به خصوص بیماری کرونا نیز تاثیرگذار خواهد بود. در مجموع انجام لیگ امسال تحت تاثیر این عوامل است.

سرمربی پیشین تیم تکواندو در خصوص اینکه خروجی‌های لیگ در اردوی تیم ملی رشد می‌کنند، یادآور شد: لیگ مخارج قهرمانانی که حرفه‌ای فعالیت دارند را تامین می‌کند. ولی معتقدم اصل کار ما در اردوی تیم ملی است که برترین‌های لیگ در تمرینات تیم ملی رشد خواهند یافت‌. الماس زیاد یافت می‌شود و مهم این است که این الماس‌ها چطور تراشیده شوند تا بتوانند در دنیای تکواندو در رده بزرگسالان عرض اندام کنند و باعث افتخار مملکت شوند. در تمام دنیا پتانسیل هست و باید بدانیم چطور از این بازیکنان استفاده کنیم.

مقانلو با اشاره به اینکه در دنیای قهرمانی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، گفت: تکواندو ایران در رده سنی نونهالان و نوجوانان موفق بوده است. ولی باید در رده سنی بزرگسالان که مهم‌ترین رده است چه کارنامه ای را کسب کرده‌ایم. در ورزش قهرمانی خیلی زیاد نمی‌شود پیش بینی کرد و بگویم صددرصد که در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک مدال خواهیم گرفت. روز بازی روی عملکرد بازیکنان  تاثیرگذار است. با برنامه‌ریزی سعی می‌کنند درصد خطاها کمتر شود تا آن روز، روز  ورزشکار باشد. این عوامل باعث می‌شود  نتیجه مطلوب به دست بیاورد.

وی افزود: ما یک ماه قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، تیم ملی تکواندو ایران، بهترین، بهترین‌ها بود و تمام بازیکنان‌مان رده نخست دنیا بودند. در طول این یک ماه اتفاقاتی رخ داد که هیچکس فکر نمی‌کرد. معتقدم در اصل نتیجه‌گیری؛ همدلی و انسجام در بین اعضای تیمی که با هم  کار می‌کنند، حرف اول را می‌زند. اگر این اتحاد نباشد شالوده تیم به هم می‌ریزد با این شرایط نمی‌شود نتیجه را از قبل پیش بینی کرد.

مقانلو خاطرشان کرد: با توجه به نتایجی که قهرمانان ما کسب کردند طی دو، سه سال در رقابتهای حضور داشتند ولی روز مسابقه خودش تاثیرگذار است. خیلی از کشورهای شرایط هم‌گیری بیماری کرونا را داشته‌اند. تیم‌هایی که منسجم‌تر و هدفمندتر عمل کنند در بازی‌های المپیک بهترین نتیجه را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول