اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی استان اصفهان در فضای مجازی

بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش اموزی از طریق فضای مجازی و نرم افزار تولید شده در شبکه شاد ، سه شنبه ۶ آبان همزمان در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی استان اصفهان  در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضی شکری اظهار داشت: انتخابات شورای دانش‌آموزی همه ساله در آبان ماه در تمامی مدارس ابتدایی از پایه سوم به بالا، متوسطه اول و دوم اعم از مدارس شهری، روستایی، استثنایی دخترانه و پسرانه چه دولتی و چه غیردولتی به صورت همزمان برگزار که در سال تحصیلی جاری در روز سه شنبه  ششم آبان ماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شورای دانش‌آموزی برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش قرار گرفت و پس از یک دوره آزمایشی در سال ۱۳۷۹ به تمامی استانهای کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: به استناد ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب ششصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف فراهم نمودن زمینه مناسب حضور فعال و با نشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، شورای دانش‌آموزی در تمامی مدارس کشور تشکیل می شود.

شکری ادامه داد: در تعریف شورای دانش‌آموزی می‌توان گفت، رکنی از ارکان مدرسه و نهادی صنفی که اعضای آن طی انتخابات آزاد و به منظور زمینه‌سازی رشد مهارت های فردی، اجتماعی و توسعه مشارکت دانش‌آموزان در امور آموزشی، پرورشی و تعامل بین مدرسه و آنان انتخاب می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه افزود: از اهداف شورای دانش‌آموزی می توان به تحکیم و تعمیق باورهای دینی، آموزه‌های سیاسی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان، تکریم عملی شخصیت فراگیران، تقویت روحیه خودباوری،اعتماد به نفس، احترام متقابل، کسب مهارت‌های اجتماعی، توسعه و بهبود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، توسعه فعالیت‌های گروهی، تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بیشتر در مدرسه و نشاط و شادابی در نسل پویای نوجوان و جوان ذکر کرد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر با عنایت به شیوه ویروس کرونا و وضعیت قرمز در اکثر مناطق و نواحی استان دستورالعمل مربوطه به تمامی مدارس استان ارسال شده است و انتظار می‌رود پس از تشکیل ستاد برگزاری انتخابات در سطح ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی و مدارس  استان و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ثبت‌نام از دانش‌آموزان و تبلیغات کاندیداهای دانش آموزی در فضای مجازی خاص شبکه شاد که شروع شده است  طی یک انتخابات پرشور، دانش‌آموزان آرای خود را در روز ششم آبان ماه در صندوق های مجازی اخذ رای (اپلکیشن خاص شورای دانش اموزی در شبکه شاد)انداخته و ضمن یک رقابت سالم به تمرین دموکراسی در مدرسه می‌پردازند.

شکری عنوان کرد: ترکیب منتخبین شوراهای دانش آموزی متناسب با جمعیت دانش‌آموزان در مدارس بین ۵ تا ۱۱ نفر تشکیل و به عنوان بازوی مشورتی مدیر مدرسه فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: شورای دانش آموزی به عنوان یک دارایی نامشهود در مدرسه است که در صورت جدی گرفتن از جانب مسؤولان مدارس می‌تواند با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، کمک هایی بسیاری به مسئولین مدرسه داشته باشد.

وی گفت: اعضای شورای دانش‌آموزی می‌توانند با تقسیم وظایف و استفاده از خرد جمعی و توانایی و ظرفیت تمامی دانش آموزان مدرسه در قالب تشکیل انجمن‌های مختلف از جمله نماز، قرآن و عترت، تعاونی آموزشگاهی، علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری، تربیت بدنی، بهداشت و سلامت، انتظار و مهدویت، صلح و دورستی، محیط زیست، مهارت های زندگی  و... استفاده کنند.

شکری عنوان کرد: تلاش ما در این است روحیه امید و نشاط و خودباوری در دانش‌آموزان را با برگزاری مطلوب انتخابات و  شکل‌گیری شوراهای دانش‌آموزی در آموزشگاه تقویت و از طرف دیگر از مسؤولان مدارس و ادارات آموزش و پرورش می‌خواهیم که این موضوع را جدی‌تر از قبل ببینند و این مهم را تقویت و حمایت کنند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: انتظار است امسال در شرایط کرونایی ،اعضای  شوراهای دانش‌آموزی در مدارس در کمک به تولید محتوا پرورشی در موضوعات مختلف که مورد علاقه و نیاز دانش‌آموزان است پیش‌قدم و کمک مسؤولان مدارس باشند تا نقش ماندگار و اثر بخش خود را تمکیل و ادامه کمک‌های فکری و مشورتی سنوات قبل به مجموعه مدیریتی مدرسه را ادامه دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول