اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن نارضایتی خود از اهانت به پیامبر اسلام را به سفیر فرانسه ابلاغ کرد

اردن ضمن رد هر گونه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، نارضایتی شدید خود را در خصوص هرگونه اهانت به پیامبر اسلام به سفیر فرانسه ابلاغ کرد.

اردن نارضایتی خود از اهانت به پیامبر اسلام را به سفیر فرانسه ابلاغ کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع اردنی، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اعتراض این کشور درباره اهانت به پیامبر اسلام (ص) را به سفیر فرانسه ابلاغ کرده است.

به گزارش روزنامه «الرای»‌، وزیر خارجه اردن ضمن تأکید بر موضع این کشور در رد کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص)، هرگونه اهانت و اقدام را که به جریحه‌دار کردن احساسات حدود دو میلیارد مسلمان در جهان منجر شود، محکوم کرد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه اردن نارضایتی شدید این کشور در خصوص انتشار کاریکاتورهای موهن و اهانت به سمبل‌ها و مقدسات دینی افراد را به سفیر فرانسه ابلاغ کرده است.

ایمن الصفدی همچنین تأ‌کید کرد که اهانت به پیامر گرامی اسلام (ص) و هیچ یک از انبیاء (علیهم السلام)‌ قابل قبول نیست و این اقدام در زمره آزادی بیان قرار نمی‌گیرد.

الصفدی در ادامه با تأکید بر این مسئله که این کشور به اقدام خود در حمایت از فرهنگ اسلام  و مقدسات آن را ادامه خواهد داد، بر لزوم هم‌سوسازی تلاش‌ها برای مبارزه با فرهنگ تنفرپراکنی و نژادپرستی تأکید کرد.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که اردن چند روز پیش نیز هر گونه اقدام یا اظهار اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام (ص)‌ را محکوم کرده بود.

اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه‌های این کشور ابراز ناراحتی کرده بود (جزئیات بیشتر).

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله با خشم جوامع اسلامی مواجه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول