اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم بسته شدن مرز باشماق تا پایان آبان‌ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر لزوم بسته شدن مرز باشماق تا پایان آبان‌ماه تاکید کرد و گفت: تردد مسافر در مرز امروز آغاز شده و در صورت عدم جلوگیری از تردد مسافران شاهد افزایش مبتلایان ب کرونا در مریوان خواهیم بود.

لزوم بسته شدن مرز باشماق تا پایان آبان‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزین رضاعی عصر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا،  در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ نفر به بستری‌ها افزوده می‌شود و حدود ۳۰۰ مورد جدید در استان نیز شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهرهای استان در حال تکمیل ظرفیت است، افزود: وضعیت استان بشدت نگران‌کننده است و اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد در آذر ماه تعداد مبتلایان سنندج روزانه از ۳۰۰ نفر به ۸۰۰ مورد می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از فوتی‌ها به دلیل خود درمانی در بدو ورود به بیمارستان فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان به ارائه پیشنهاداتی برای پیشگیری از شیوع ویروس پرداخت و اعلام کرد: از امروز صبح تردد مسافر در مرز باشماق از سوی عراق آزاد شده که نگران کننده است و باید تا پایان آبان‌ماه مرز بسته شود.

رضاعی تعطیلی کامل دو شهر فوق پرخطر بانه و بیجار، تعطیلی جلسات غیر ضروری، کاهش زمان جلسات، جریمه رانندگان خودروهای عمومی بدون ماسک و تعطیلی آرامستان‌ها و جلوگیری از تجمع مردم با همکاری نیروانتظامی را خواستار شد و گفت: اجرای این موارد برای کاهش ویروس کرونا ضروری است.

وی تعطیلی باغ‌ها، بسته شدن تاناکورا، قلیان‌سراها، آرایشگاهها، استمرار تعطیلی مدارس را نیز برای پیشگیری از شیوع کرونا ضروری دانست.

وی اضافه کرد: از ادارات درخواست می‌شود گواهی مراکز ۱۶ ساعته را برای کارکنانی که نیاز به مرخصی استعلاجی دارند بپذیرند و نیاز به تردد این افراد به تامین اجتماعی نباشد.

وی بیان کرد: ۶ درصد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها از مناطق روستایی بودند که ۷۰ درصد آنها بستری شده‌اند.

کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های کردستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز از ورود ویروس کرونا به داخل خانواده‌ها پرداخت و بیان کرد: کنترل ویروس درون خانواده‌ها سخت شده و اکثرا به صورت خانوادگی دچار این ویروس می‌شوند.

قادری اعلام کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در حاضر نسبت به اسفند ماه و اوایل شیوع ابن ویروس کاهش یافته است اما تعداد مبتلایان افزایش یافته و قطعا تعداد فوتی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: کردستان در زمینه تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها مشکلی ندارد اما در زمینه تجهیزات از جمله اکسیژن کمبود امکانات داریم و باید در سطح ملی درخواست کمک برای افزایش تجهیزات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همزمان با ایجاد امید و آرامش برای مردم، باید در برنامه‌های صدا و سیما توجیه رفتار را اطلاع‌رسانی کنیم و مسوولان نیز در کل استان با همکاری هم برای کاهش این بیماری همکاری کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تالارهای عروسی باید تعطیل شوند، بیان کرد: اصناف باید تغییر رفتار دهند و پروتکل‌های تعریف شده را رعایت کنند.

قادری بر لزوم افزایش تست‌ینگ تاکید کرد و گفت: برخی افراد مراحل درمان خود را در بخش خصوصی پیگیر هستند و آمار این افراد را نداریم بنابراین با انجام تست‌ینگ آمار بیماران نیز کمتر می‌شود.

وی افزود: ماهانه یک و نیم میلیارد اعتبار برای انجام یک‌هزار و ۵۰۰ تست‌ینگ به صورت روزانه در استان نیاز است وامیدواریم از منابع استانی به این امر کمک شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول