اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تاثیر سهمیه ها در قبولی های کنکور ارشد 99 چگونه بود؟

امسال هم در کنکور کارشناسی ارشد سهمیه های 25 درصدی، 5 درصدی و 10 درصدی اعمال شده است.

تاثیر سهمیه ها در قبولی های کنکور ارشد 99 چگونه بود؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 اعلام شد.

در آزمون کارشناسی ارشد سال 99 تعداد 146 هزار و 522 نفر پذیرفته شدند. مجموع پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی هم 104 هزار و 402 نفر بوده که 43 هزار و 599 نفر آنها قبولی مشترک با سازمان سنجش بوده است.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه گزینش نهائی، امسال هم در کنکور کارشناسی ارشد سهمیه های 25 درصدی، 5 درصدی و 10 درصدی اعمال شده است.

*تاثیر سهمیه ها در قبولی های کنکور ارشد 99 چگونه بود؟

براین اساس، بیست و پنج درصد (25 %) ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص داشته است.

پنج درصد (5 %) ظرفیت هر کدرشته محل هم به «جانبازان زیر 25 % و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص یافته است.

ده درصد (10%) ظرفیت (به صورت ظرفیت اضافی) در هر کدرشته‌محل براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به افراد حائز شرایط برای معرفی به دانشگاهها اختصاص پیدا کرده است.

اطلاعات لازم درباره شرایط برخورداری از این سهمیه 10 درصدی در بند 2 صفحه 5 دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون قابل دسترس است.

همچنین برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم می شود و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس قرار می گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول