اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کرونا سبب تعطیلی دانشگاه ها، مدارس و مهدکودک ها در بردسکن شد

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بردسکن گفت: براساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی، بردسکن جزء شهرستان‌های قرمز و حاد اعلام و به جهت کنترل ویروس کرونا بلافاصله کلیه مدارس، مهد کودک‌ها، دانشگاه‌ها و رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی تعطیل اعلام شد.

کرونا سبب تعطیلی دانشگاه ها، مدارس و مهدکودک ها در بردسکن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مهدی عاشوری فر عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بردسکن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، بردسکن جزء شهرستان‌های قرمز و حاد اعلام و به جهت کنترل ویروس کرونا بلافاصله کلیه مدارس، مهد کودک‌ها، دانشگاه‌ها و رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی تعطیل اعلام شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و موج سوم مکاتبه‌ای با استانداری خراسان رضوی برای دورکاری صورت گرفته که منتظر پاسخ هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بردسکن با بیان اینکه موج سوم ویروس کرونا خیلی خطرناک‌تر و جهش یافته‌تر از قبل است، تصریح کرد: بیشتر نیروهای پست بانک بردسکن درگیر و مبتلا به کرونا شده‌اند که با توجه به اینکه کار مردم نباید مختل شود، منتظر پاسخ خراسان رضوی برای تعطیل شدن یا نشدن این مرکز خدماتی هستیم.
عاشوری‌فر افزود: اوضاع به شدت بحرانی است و کلیه مراسم عروسی و تالارهای پذیرایی تعطیل اعلام شده، با خاطیان امر برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وی گفت: تجمع و مراسم عروسی و تعزیه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است و اگر از این دستور سرپیچی شود، از مراجع قضایی پیگیر خواهیم شد‌.

معاون سیاسی، امنیتی و جتماعی فرمانداری بردسکن خواستار راه‌اندازی پویش مردمی برای مبارزه با کرونا شد و بیان کرد: اصناف و بازاریان خودشان باید از ماسک استفاده کنند و ورود به واحد صنفی بدون‌ ماسک ممنوع و حق ارائه خدمات به آن فرد را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز اعلان عمومی در سطح شهر توسط آتش‌نشانی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: وضعیت بردسکن بحرانی اعلام شده و از برگزاری جلسات غیرضروری در فرمانداری بردسکن هم جلوگیری به عمل آمده است.

بستری ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا طی یک هفته اخیر

رئیس مرکز بهداشت بردسکن نیز در ادامه این جلسه گفت: شرایط بردسکن در یک شرایط حاد و بحرانی اعلام شده، شهروندان باید خطر را احساس کنند و ویروس کرونا را جدی بگیرند.

حسین امامیان اظهار کرد: در هفته‌های گذشته برگزاری مراسم عروسی افزایش یافته و اکنون نیز ۴۰ نفر بستری شده در بیمارستان هستند که واقعاً نه نیروی کافی را داریم و نه دیگر بیمارستان جای پذیرش را دارد.

وی با بیان اینکه ۷ نفر از بیماران بستری شده حالشان به شدت وخیم است، اضافه کرد: مراکز درمانی و چندین پزشک متخصص ما درگیر و مبتلا به کرونا هستند و در اورژانس نیز تمامی پرسنل به کرونا مبتلا شدند، بنابراین، اکنون دیگر با کمبود نیروی درمانی مواجه هستیم.

امامیان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از پرسنل و نیروهای شبکه بهداشت و درمان در بخش کرونا هستند، خاطرنشان کرد: باید هیئت نظارت و اکیپ گشت‌زنی در سطح شهر تشکیل شود تا به مردم در سطح شهر و کسانی که ماسک ندارند، هشدار دهند.

وی گفت: هم اکنون دو بخش از بیمارستان را با توجه به بستری‌های زیاد در بیمارستان، خالی شده و دیگر جایی نداریم و اگر این روند ادامه داشته باشد بیمارستان صحرایی باید راه‌اندازی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن با اشاره به اینکه همراهی مریض و ملاقاتی به بیمارستان ممنوع است، افزود: کانون کرونا و منبع آلودگی بیمارستان است، بنابراین، از مردم تقاضا داریم برای ملاقات مریض به بیمارستان نیایند، چراکه از ورود آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول