اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش 20 درصدی شهریه دانشگاه آزاد خرم‌آباد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌ها خواهان کاهش شهریه هستند. مسئولین این دانشگاه نیز می‌گویند شهریه امسال 20 درصد افزایش داشته که با توجه به تورم موجود در جامعه میزان قابل قبولی است همچنین تدابیری برای دانشجویان کم بضاعت نیز اندیشیده شده است.

افزایش 20 درصدی شهریه دانشگاه آزاد خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با برقراری ارتباط با خبرنگار فارس استان گلایه‌های خود را مطرح کردند.

به گفته آن‌ها روز سه شنبه ۲۲ مهرماه ۹۹ به دانشجویان دانشگاه آزاد خرم‌آباد به طور ناگهانی وسرزده اعلام شده که نمی‌توانند انتخاب واحد کنند مگر این که نصف شهریه متغیر و شهریه ثابت پرداخت شود.

دانشجویان این دانشگاه معتقدند که شهریه‌ها بسیار بالا و کمرشکن است و خانواده‌ها و دانشجویان توان پرداخت این شهریه‌های سرسام آور را ندارند. 

برای بررسی این موضوع به سراغ معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد رفتیم.

محمد زینی‌وند با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این دانشگاه از محل درآمدهای کسب شده خود آن پرداخت می‌شود، اظهار داشت: دولت هیچ‌گونه کمک مالی به این دانشگاه ندارد.

وی افزود: حقوق کارکنان و هزینه‌های نگهداری دانشگاه با توجه به تورم موجود در جامعه افزایش چشم گیری داشته و همین موضوع باعث افزایش شهریه شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد بیان کرد: امسال شهریه این دانشگاه نسبت به سال گذشته تنها 20 درصد افزایش داشته است.

زینی‌وند با بیان اینکه میزان شهریه این دانشگاه در مقایسه با سایر مراکز خصوصی کم است، تصریح کرد: در حال حاضر خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس ابتدایی غیر انتفاعی حداقل چهار میلیون تومان پرداخت می‌کنند این در حالی است که حتی شهریه این دانشگاه به این مبلغ نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که مشکلات مالی دارند می‌توانند برای پرداخت شهریه این دانشگاه اقدام به گرفتن تسهیلات با کارمزد دو تا چهار درصد از بانک‌های ملی، مهر و رسالت کنند.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول