اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دولت برای موضع‌گیری قاطع در مقابل هتک حرمت‌ به پیامبر اسلام (ص) تعلل نکند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای از رئیس جمهور کشورمان خواست در مقابل هتک حرمت‌ به پیامبر اسلام (ص) تعللی نشان ندهد و موضع قاطعانه‌تری در این زمینه داشته باشد.

دولت برای موضع‌گیری قاطع در مقابل هتک حرمت‌ به پیامبر اسلام (ص) تعلل نکند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پی اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص)، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نوشت: از دولت انتظار می‌رود در مقابل این هتک حرمت‌ها تعللی نشان ندهد و موضع قاطعانه‌تری در این زمینه داشته باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

پیروزی وعده تردیدناپذیر الهی در صورت استمرار مبارزه و تحمل سختی‌ها است؛ دشمنی با جبهه حق، طبیعت مستکبران است بنابراین نباید از ادامه دشمنی‌ها دچار تعجب شد.
(رهبر معظم انقلاب)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

در پی اقدام توهین‌آمیز اخیر مقامات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص)، لازم دیدیم نکاتی را خدمت شما عرض کنیم:

۱- شواهد حاکی از آن است که اظهارات نامتعارف و به‌ شدت تند امانوئل مکرون علیه اسلام و توصیف آن به یک ایدئولوژی مرگبار، هدفی فراتر از جریحه‌دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان داشته باشد.

واقعیت این است که موج اعتراضات چند سال اخیر در فرانسه و پوچ از آب درآمدن شعارهای مکرون ( آزادی، برابری، هم‌بستگی )، وجهه‌ فرانسه را که در فضای بین‌المللی، مهد دموکراسی شمرده می‌شود، خراب کرده است.

با توجه به در پیش داشتن انتخابات ۲۰۲۲، به نظر می‌رسد سیاست‌های تیم انتخاباتی مکرون، پس از ناامید شدن از حفظ اتحادیه‌ اروپا حمله به مسلمانان و مقدسات‌شان را بهترین گزینه برای شروع تبلیغات تشخیص داده‌اند. فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین جمعیت مسلمان را در خود جای داده است و این امر، باعث وارد آمدن فشارهای شدیدی از دولت فرانسه بر مسلمانان این کشور شده است.

2- همان‌طور که مستحضرید، دشمن اصلی جهان اسلام، استعمار غرب است و می‌توان گفت عقب‌نشینی و مماشات مقامات کشورهای اسلامی، از علل اصلی جسارت مکرون به شمار می‌آید. وحدت مسلمانان با یکدیگر علیه جریان باطل استعمار جهانی، به عنوان یک راهبرد، باید جلوی عادی سازی این اقدامات و موانع شنیده شدن صدای حق در سراسر جهان را بگیرد.

در حال حاضر، همبستگی مسلمانان در زیر یک پرچم و هم کلامی آنان بر یک موضع ضروری است، زیرا وحدت آنان قدرتی است که هجوم دشمنان را دفع می‌کند و نیرنگ و فریب آنان را در هم می‌شکند.

۳- مواضع جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم‌دار جهان اسلام و پیشوای بسیاری از ملت‌های مسلمان منطقه زیر ذره‌بین جهانیان قرار دارد. از دولت انتظار می‌رود در مقابل این هتک حرمت‌ها تعللی نشان ندهد و موضع قاطعانه‌تری در این زمینه داشته باشد.

تعلل در موضع‌گیری قاطعانه، این مطلب را به ذهن متبادر می‌سازد که دولت می‌خواهد تنها کانال ارتباطی خود با تروئیکای اروپا، علی‌الخصوص فرانسه را حفظ کند تا بتواند با کمک فرانسه روحی به جسد برجام بدمد؛ این در حالی است که دولت فرانسه مکرراً مواضع تندی در مقابل جمهوری اسلامی ایران داشته است. اظهار نظر اخیر آقای ظریف، در قالب یک توئیت که بیان کردند این اقدام بر آتش افراط‌گرایی می‌دمد، موضعی قاطعانه در مقابل این هتک حرمت به مسلمانان نبوده و ملت مسلمان ایران انتظار دارند دولت جمهوری اسلامی ایران به دور از مصلحت‌سنجی‌های غلط، موضع صریح و قاطعانه خود را مطرح کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول