اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گرفتن تست فوری کرونا در ماه آینده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ماه آینده در استان تست فوری کرونا از موارد مشکوک گرفته می‌شود که نتیجه تست در کمتر از نیم ساعت مشخص خواهد شد.

گرفتن تست فوری کرونا در ماه آینده

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سیدراشد جزایری امشب در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: جلسه قبلی ستاد مقابله با ویروس کرونا ۱۳ مصوبه داشت که از این تعداد ۶ مصوبه اجرا، ۶ مصوبه در حال پیگیری و یک مصوبه که در خصوص معرفی کارمندانی که به بهانه دورکاری و مرخصی تشویقی مربوط به خلوت کردن ادارات به دلیل شیوع ویروس کرونا به مسافرت تفریحی رفته بودند اجرا نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ادامه داد: به چهار استراتژی که در برخورد با ویروس کرونا داشتیم دو استراتژی دیگر نیز پس از برگزاری آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اضاف شد که مجموعا شامل تشدید نظارت‌ها، افزایش موارد نمونه‌گیری با استفاده از تست فوری، رهگیری قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت درمان موارد سرپایی در مراکز درمانی است.

جزایری تاکید کرد: از ماه آینده در استان تست فوری کرونا از موارد مشکوک گرفته می‌شود که نتیجه تست در کمتر از نیم ساعت مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای پیگیری وضعیت بیماران کرونایی که در قرنطینه خانگی بسر می‌برند و نظارت بر رفت‌وآمد آن‌ها اپلیکیشن ماسک راه‌اندازی شده است که در روزهای آینده استفاده خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تمامی مشاغل به چهار گروه تقسیم‌بندی شده‌اند که در وضعیت‌های مختلف از نظر شیوع ویروس کرونا در هر شهرستان با سناریو خاصی که به آن‌ها اطلاع داده می‌شود فعالیت خواهند داشت.

جزایری با اشاره به اولویت دورکاری در کارمندانی که در معرض خطر هستند گفت: محاسبه فضای حضور فیزیکی در اتاق‌های اداری صورت گرفته که بر درب اتاق ها نصب می‌شود که این اتاق ظرفیت حضور چند نفر را دارد و  اداراتی که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند، باید به فراخور مکان کارمندان خود را به دورکاری بفرستند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در نظارت از واحدهای صنفی گفت: تمامی اصناف نیز باید QRکد تعریف شده برای آن‌ها از سوی مرکز بهداشت را در معرض دید عموم نصب کنند تا مردم بتوانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر واحد صنف با اسکن کد، وارد سامانه مرکز بهداشت شده که اختصاصا برای آن واحد صنفی تعریف شده شوند و گزارش تخلف را ثبت نمایند.

  وی بیان کرد: جبهه انقلاب فرهنگی چهارمحال و بختیاری برای کمک به کادر درمان، ضدعفونی و کمک به سالمندان در شرایط کرونایی با ارائه اسامی 50 داوطلب آمادگی خود را برای کمک در کنترل ویروس کرونا در شهرکرد اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول