اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار فرستاده ویژه پوتین با نخست‌وزیر عراق

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر عراق به بررسی شیوه‌های توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه در سطحی فراتر از سطح کنونی پرداختند.

دیدار فرستاده ویژه پوتین با نخست‌وزیر عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، دیروز (دوشنبه - ۲۶ اکتبر)، میزبان «الکساندر لاورنتینف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و ژنرال «میخائیل میزیتسف»، رئیس مرکز ملی وزارت دفاع روسیه بود.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام و درود پوتین به الکاظمی از تمایل مسکو به برقراری بهترین روابط میان دو کشور سخن گفت.

 نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه میان بغداد و مسکو، تقویت همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف و شیوه‌های همکاری در زمینه برقراری ثبات در سطح منطقه‌ای بر اساس سیاست‌های متکی به تدبیر و گفت‌وگو، پرداخت.

بنا بر این گزارش، بررسی تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش، همکاری در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تسهیل بازگشت آوارگان و پناه‌جویان به مناطق مسکونی‌شان، بسترسازی مناسب برای جلوگیری از بازگشت و تروریج افکار افراطی از دیگر محورهای این دیدار بود.

الکاظمی در این دیدار به فرستاده روسیه گفت که خواستار گسترش روابط دوجانبه به سطحی فراتر از سطح کنونی است و ابراز امیدواری کرد که این روابط تقویت و توسعه یابد و با وجود محدودیت‌های تحمیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا، سفرهای متقابلی میان مقامات دو کشور انجام شود.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول