اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

داروهای درمان اعتیاد باید در داروخانه توزیع شود

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: داروهای درمان اعتیاد باید در داروخانه و تحت نظر داروساز توزیع شود.

داروهای درمان اعتیاد باید در داروخانه توزیع شود

جلیل سعیدلو دبیرانجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اخیرا در خصوص چگونگی توزیع داروهای درمان اعتیاد، بحث ها و نامه نگاری هایی صورت گرفته که متاسفانه به صراحت با نص قانون مغایرت دارد. ضمن اینکه با منافع مردم و سلامت مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد نیز تعارض دارد

وی گفت: خواسته انجمن داروسازان ایران، چیزی فراتر از قانون نیست. بلکه همانطور که سازمان بهداشت جهانی و نیز قوانین ملی کشورمان حکم می کند، عرضه داروباید از طریق داروخانه ها  و تحت نظر دکتر داروساز صورت گیرد.

داروساز افزود: چیزی در این قانون، استثنا نشده و داروهای مخدر در مراکز ترک اعتیاد نیز شامل همین قانون است

سعیدلو ادامه داد: شبکه داروخانه ها در سراسر کشور به صورت مویرگی به عنوان یک زیرساخت اساسی برای توزیع دارو، فراهم است. داورخانه ها تحت نظارت و کنترل هستند و میزان مصرف داروها در سامانه تی تک، مشخص است و این قابلیت، پتانسیل مناسبی را برای کنترل مصرف داروها خصوصا داروهای ترک اعتیاد که امکان سوء استفاده دارند، را ایجاد می کند.

وی گفت: مثلث بیمار، پزشک و داروساز، یک مثلث منطقی و عقلایی است و تجربه جهانی از اینکه دارو باید در داروخانه ها و با نظارت دکتر داروساز توزیع شود، به وضوح پشتیبانی می کند و هیچ جای دنیا عملکردی غیز از این ندارند و خوشبختانه در قوانین کشور ما نیز این موضوع دیده شده است و اگر تاکنون گاهی اوقات از این ریل خارج شده ایم، الان زمان آن است که به ریل صحیح و درست بازگردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول