اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 34 تیم در طرح آمران سلامت هلال احمر زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از فعالیت 34 تیم در طرح آمران سلامت خبرداد و گفت: این تیم ها به صورت ثابت و سیار شهروندان را دعوت به رعایت پروتکل های بهداشتی می کنند.

فعالیت 34 تیم در طرح آمران سلامت هلال احمر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح آمران سلامت اظهار کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب شعار «جامعه را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنیم»، در این استان کلید خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مسؤولان بهداشتی و درمانی کشور مکرر از شهروندان درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را دارند، افزود: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع، رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهوری و مسؤولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند. 

وی گفت: در راستای تحقق منویات رهبری و راهنمایی‌های گهربار معظم‌له، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به تدوین شیوه‌نامه اجرایی طرح آمران سلامت در خصوص کرونا اقدام کرده و این طرح تلاشی برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب‌پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا است.

میرزایی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت جوانان و داوطلبان پرتلاش و همراه همیشگی جمعیت هلال احمر استان استفاده می‌شود و همه ظرفیت‌ها نیز در راستای اطلاع‌رسانی و همراه کردن شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: از روز گذشته 34 تیم ثابت و سیار در شهرستان‌های طارم، ماهنشان، ایجرود، خرمدره، خدابنده، ابهر و زنجان فعال شده‌اند که از این تعداد 19 مورد ثابت در چادرهای هلال احمر و 15 تیم سحاب فعال شده‌اند.

وی گفت: تیم سحاب سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه است که به صورت سیار در شهر در حال پیاده‌روی هستند و شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند آنان را دعوت به این مهم می‌کنند و امکان افزایش تعداد این تیم نیز وجود دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: فعالیت روزانه تیم‌های ثابت و سیار طرح آمران سلامت که متشکل از 47 نفر از اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر مشارکت کننده است، از ساعت 10 تا 12:30 ظهر و بعدازظهرها نیز از ساعت 16 تا 19 است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اضافه کرد: در بخش دوم فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق منویات معظم‌له، افرادی که معیشت آنها در نتیجه کرونا دچار مشکل شده، هلال احمر با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان نسبت به تامین بخشی از مایحتاج بهداشتی و درمانی این هموطنان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول