اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

قاچاق‌های سازمان‌یافته منکر است نه کولبری/ امر به معروف و نهی از منکر تجسس در زندگی دیگران نیست

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امروز کولبری در کردستان را عده‌ای یک منکر می‌بینند اما باید بدانند که قاچاق‌های گسترده و سازمان‌یافته که توسط عده‌ای خاص طراحی شده منکر هستند و این افراد تنها برای ارتزاق و گذراندن زندگی این کار سخت را در پیش گرفته‌اند.

قاچاق‌های سازمان‌یافته منکر است نه کولبری/ امر به معروف و نهی از منکر تجسس در زندگی دیگران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: امر به معروف یعنی امر نمودن و واداشتن مردم به وسیله زبان یا عمل به سوی واجبات و اوامر الهی و نهی از منکر یعنی باز داشتن و مانع شدن مردم به وسیله زبان یا عمل از ارتکاب گناهان و محرمات الهی و این یک وظیفه دینی و شرعی است که همه وظیفه داریم آن را انجام دهیم.

وی افزود: هر انسان مومنی حق دارد در جامعه اسلامی از محیط زندگی سالم برخوردار باشد و با آسایش روحی و روانی در جامعه به فعالیت بپردازد و بتواند دین خویش را حفظ نماید. زیرا در بینش الهی زندگی انسان منحصر به زندگی دنیا نیست و رفتار انسان در دنیا سرنوشت اخروی او را رقم می‌­زند، از این‌رو انسان مومن نمی‌­تواند نسبت به سرنوشت اخروی خود و خانواده خود بی‌تفاوت بماند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی بی‌تو، تویی که برادر و خواهر مسلمان منی نمی‌خواهم به بهشت بروم و اگر بتوانیم این تفکر را در جامعه نهادینه کنیم همه آحاد در احیای امر به معروف و نهی از منکر پای کار خواهند آمد.

میرزایی یادآور شد: امر به معروف یعنی در یک جامعه زندگی می‌کنیم که کسی به طور طبیعی به کسی ولایت ندارد، اما چون نظام اجتماعی است و همه می‌خواهند در جامعه زندگی کنند اگر کسی از قوانینی و عرفیاتی که مورد نظر است و جامعه آن را به عنوان هنجار پذیرفته است تخطی و در محیط اختلال ایجاد کرد و بر همگان لازم است جلوی آن را بگیریند.

وی بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه تعمیم داده شود دیگر تمام مردم خود را در راستای گسترش و احیای این فرایض دینی موظف می‌دانند و بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کردستان یکی از استان‌های مظلوم در زمینه‌های مختلف است و اگر امر به معروف و نهی از منکر را در این استان به خوبی نهادینه کنیم، مردم به خوبی از حق خود دفاع می‌کنند.

میرزایی اظهار کرد: امروز کولبری در کردستان را عده‌ای یک منکر می‌بینند اما باید بدانند که قاچاق‌های گسترده و سازمان‌یافته که توسط عده‌ای خاص طراحی شده منکر هستند و این افراد تنها برای ارتزاق و گذراندن زندگی این کار سخت را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به خوبی برای دیگران تبیین و تشریح شده باشد دیگر به کولبران کمک کرده و از آنان حمایت کرده و در عوض در مقابل قاچاق که می‌تواند به اشتغال و اقتصاد ضربه بزند، خواهند ایستاد.

انتهای پیام/2330/70/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول