اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سکوت مکروه/ انفعال دولت در برابر اقدامات موهن مکرون علیه ساحت پیامبر اعظم(ص)

بالا گرفتن موج هتاکی به پیامبر اعظم(ص) در هفته‌های گذشته که با حمایت دولت‌های اروپایی همراه بوده تبدیل به نمادی کامل از انفعال دیپلماسی دولت شده است.

سکوت مکروه/ انفعال دولت در برابر اقدامات موهن مکرون علیه ساحت پیامبر اعظم(ص)

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز در گزارشی به انفعال دولت در برابر اقدامات موهن مکرون علیه ساحت پیامبر اعظم(ص) پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

رشد سیاست‌های ضداسلامی در دولت‌های اروپایی و اقدام این دولت‌ها به در پیش گرفتن مواضع توهین‌آمیز نسبت به مقدسات مسلمانان امری انکارناپذیر در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که می‌توان شاهد مثال‌های متعددی برای آن آورد. 

اقدام نشریه موهن شارلی ابدو و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور 

رفتار منفعلانه رئیس‌جمهور و دستگاه سیاست خارجی در برابر موج هتاکی‌های دولت‌های اروپایی در شرایطی نهادینه شده است که پس از هر اقدام تروریستی در این جوامع و شکل‌گیری موج همدردی، مقامات مذکور گوی سبقت را از همگان ربوده و در اسرع وقت اقدامات صورت‌گرفته را محکوم می‌کنند. 

بالا گرفتن موج هتاکی به پیامبر اعظم(ص) در هفته‌های گذشته که با حمایت دولت‌های اروپایی همراه بوده است تبدیل به نمادی کامل از انفعال دیپلماسی دولت شده است به گونه‌ای که پس از اقدام نشریه موهن شارلی ابدو و بازنشر کاریکاتوری از پیامبر اعظم(ص) و حمایت صریح مکرون از این اقدام، هیچ واکنش درخوری را از سوی دستگاه دیپلماسی کشور شاهد نبودیم.

اکراه مقامات دولتی از اتخاذ مواضع علیه رفتار دولت‌های اروپایی در شرایطی بیش از پیش مورد سوال جدی قرار می‌گیرد که شاهد موضع‌گیری برخی رؤسای‌جمهور کشورهای منطقه در این زمینه هستیم. موضع تند اردوغان علیه مکرون، عملا این امکان را به او داد تا از کشور خود به عنوان سخنگویی شجاع در افکار عمومی جهان اسلام رونمایی و وجهه ترکیه را نیز اصلاح کند. در چنین موقعیتی، انفعال رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در اتخاذ مواضع اصولی در محکومیت موج هتاکی‌های اخیر تنها باعث کاهش اعتبار جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان اسلام می‌شود. 

بیم مقامات دولتی از مکدر ساختن خاطر اروپایی‌ها

بیم مقامات دولتی از مکدر ساختن خاطر اروپایی‌ها و سکوتی که در مواقع اینچنینی در پیش می‌گیرند، نشان از یک ضعف و تردید برای اتخاذ مواضع انقلابی دارد به گونه‌ای که مهم‌ترین موضع مقامات دولتی در زمینه موج هتاکی‌ها به ساحت پیامبر اعظم(ص) به توئیت روز گذشته وزیر امور خارجه بازمی‌گردد. 

محمدجواد ظریف با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: « مسلمانان، قربانیان اصلی «فرقه نفرت» [وهابیت] هستند؛ فرقه‌ای که رژیم‌های استعمارگر به آن‌ قدرت بخشیدند و توسط عمال‌شان به همه‌ جا صادر کردند. توهین به ۹/۱ میلیارد مسلمان- و مقدسات آنها- به واسطه جنایات شنیع این افراط‌گرایان، سوءاستفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است. اینچنین اقداماتی تنها بر آتش افراط‌گرایی می‌دمد».

پیش از این نیز سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه روز شنبه در واکنش به حوادث اخیر فرانسه توهین به ارزش‌های اسلامی و عقاید مسلمانان را غیرقابل قبول و مردود دانسته بود. سرمایه فرهنگی و هژمونی منطقه‌ای جمهوری اسلامی که حاصل ۴ دهه نمایندگی از گفتمان اصیل اسلامی است در سایه انفعال‌های اینچنینی و اکتفا کردن به موضع‌گیری‌های تشریفاتی و فرمالیته تنزل خواهد یافت. 

بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت دولت فرانسه

اما روز گذشته ۲۴۰ تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام مسؤولان کشور فرانسه در توهین به پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه که توسط علی کریمی‌فیروزجایی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز گذشته قرائت شد، آمده است: «دشمنی سران کفر با پیام روشنی‌بخش اسلام سابقه دیرینه دارد، کافران همیشه برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی‌بخش پیامبران الهی از شیوه نخ‌نمای تمسخر استفاده می‌کردند. این فاجعه نتیجه فاحش تفکر به اصطلاح مدرنی است که دولتمردان فرانسوی تحت سیطره خود در آورده و برای آنان ارمغانی جز شبیه‌تر شدن به جوامع غیرانسانی نداشته است. چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود خود بزرگ‌ترین ظلم به آزادی بیان است. مکر خداوند محمد(ص) بسیار بالاتر از مکر فرانسه است و مکرون و اذنابش نتیجه این نوع سیاست‌ورزی را مشاهده خواهند کرد».

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول