به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در دومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش همه دانشآموزان بر اساس امکانات موجود مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سالهای تحصیلی گذشته تجربه کردیم، گفت: معلمان در این شرایط بیشتر از گذشته تلاش و فعالیت کردند تا بستر آموزشی مناسب را برای دانشآموزان فراهم کنند.
وی اعلام کرد: اینکه مدیر مدرسه بداند دانشآموز با چه شرایطی درس میخواند و در چه جایگاه تحصیلی قرار دارد باید در اطلس آموزشی مدرسه تدوین شود تا بتوانیم با پوشش حداکثری دانشآموزان گامی در راستای برقرای عدالت آموزشی برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت تدوین اطلس آموزشی ویژه تمامی دانشآموزان متناسب با امکانات مدارس بیان کرد: در راستای تحقق تمامی برنامه و فعالیتهای آموزش و پرورش استثنایی استان تلاش میکنیم.
قربانی بر فعال بودن مدارس و حضور عوامل اجرایی برای پیگیری مسائل آموزشی دانشآموزان در زمان آموزش مجازی تأکید کرد و افزود: نباید هیچ دانشآموزی از گردونه آموزش خارج شود.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه پیچیده، تخصصی و مشکلتر است، عنوان کرد: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیشبینی نیازهای آنها شروع میشود.
وی در ادامه از موفقیتهای کشوری کسب شده آموزش و پرورش استثنایی کردستان تقدیر و تشکر کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها میتواند از بروز و تشدید معلولیتها در آنها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات، آسیبهای جبران ناپذیری را دارد.
رنجبر با تأکید بر دایر بودن کلاسهای درس روستایی و مناطق کم جمعیت با رعایت شیوه نامههای بهداشتی افزود: تاکنون 20 دستگاه تبلت با مشارکت خیرین و استفاده از برنامه خدمات حمایتی، توانبخشی و درمانی برای دانشآموزان بیبضاعت مناطق کمتر برخوردار تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی گفت: تمهید مقدمات جذب 10 نیروی طرحی برای جبران کمبود نیروی کاردرمانی، گفتار درمانی و ارائه خدمات توانبخشی به دانشآموزان با نیازهای ویژه استان فراهم شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه سنجش برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمام نوآموزان بدوورود به دبستان استان از چهارم مرداد آغاز شده است، گفت: شهرستانهای مریوان، قروه، سنندج ناحیه یک و منطقه موچش نسبت به پوشش صدرصدی جمعیت هدف اقدامات لازم را انجام دهند.
رنجبر گفت: طرح خدمات حمایتی با هدف ایجاد و تقویت فرصتهای برابر آموزشی و پرورشی، توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی، ارتقای برنامههای بهداشتی و توانمندسازی دانشآموزان با نیازهای ویژه برای دستیابی به زندگی مطلوب و ایجاد امنیت روانی والدین آنان در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان اجرا میشود.
وی با بیان اینکه یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت خدمات حمایتی به استان اختصاص داده شده از مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خواست نسبت به ثبت پروندههای درمانی دانشآموزان متقاضی در سامانه بهداشتی و ارسال آن به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در اسرع وقت اقدام کنند.
انتهای پیام/2330/72