اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اطلس آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان طراحی شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: برنامه‌ریزی برای تهیه، تدوین و طراحی اطلس آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان در اولویت قرار گیرد.

اطلس آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در دومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش همه دانش‌آموزان بر اساس امکانات موجود مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های تحصیلی گذشته تجربه کردیم، گفت: معلمان در این شرایط بیشتر از گذشته تلاش و فعالیت کردند تا بستر آموزشی مناسب را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی اعلام کرد: اینکه مدیر مدرسه بداند دانش‌آموز با چه شرایطی درس می‌خواند و در چه جایگاه تحصیلی قرار دارد باید در اطلس آموزشی مدرسه تدوین شود تا بتوانیم با پوشش حداکثری دانش‌آموزان گامی در راستای برقرای عدالت آموزشی برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت تدوین اطلس آموزشی ویژه تمامی دانش‌آموزان متناسب با امکانات مدارس بیان کرد: در راستای تحقق تمامی برنامه و فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی استان تلاش می‌کنیم.

قربانی بر فعال بودن مدارس و حضور عوامل اجرایی برای پیگیری مسائل آموزشی دانش‌آموزان در زمان آموزش مجازی تأکید کرد و افزود: نباید هیچ دانش‌آموزی از گردونه آموزش خارج شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پیچیده، تخصصی و مشکل‌تر است، عنوان کرد: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش‌بینی نیازهای آنها شروع می‌شود.

وی در ادامه از موفقیت‌های کشوری کسب شده آموزش و پرورش استثنایی کردستان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می‌تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها در آنها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات، آسیب‌های جبران ناپذیری را دارد.

رنجبر با تأکید بر دایر بودن کلاس‌های درس روستایی و مناطق کم جمعیت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: تاکنون 20 دستگاه تبلت با مشارکت خیرین و استفاده از برنامه خدمات حمایتی، توانبخشی و درمانی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق کمتر برخوردار تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی گفت: تمهید مقدمات جذب 10 نیروی طرحی برای جبران کمبود نیروی کاردرمانی، گفتار درمانی و ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان فراهم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه سنجش برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای‌دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمام نوآموزان بدوورود به دبستان استان از چهارم مرداد آغاز شده است، گفت: شهرستان‌های مریوان، قروه، سنندج ناحیه یک و منطقه موچش نسبت به پوشش صدرصدی جمعیت هدف اقدامات لازم را انجام دهند.

رنجبر گفت: طرح خدمات حمایتی با هدف ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی، توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی، ارتقای برنامه‌های بهداشتی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای دستیابی به زندگی مطلوب و ایجاد امنیت روانی والدین آنان در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه یک میلیارد و  500 میلیون ریال بابت خدمات حمایتی به استان اختصاص داده شده از مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خواست نسبت به ثبت پرونده‌های درمانی دانش‌آموزان متقاضی در سامانه بهداشتی و ارسال آن به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول