اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح «برق امید» از آبان‌ماه

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: با اجرای صحیح طرح «برق امید» در کشور، حداقل 10 درصد از کل مصرف برق بهبود می‌یابد.

اجرای  طرح «برق امید» از آبان‌ماه

علیرضا علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح «برق امید» در کنار سایر طرح‌های تشویقی شرکت برق اجرایی می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در راستای اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش و باور مصرف‌کنندگان برق اجرایی می‌شود، اضافه کرد: ایجاد انگیزه و تشویق مشترکان خانگی از دیگر اهداف اجرای این طرح است که از اول آبان‌ماه سال‌جاری اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای گروه‌های مصرفی بخش خانگی اجرایی می‌شود، ادامه داد: مشترکان با توجه به میزان مصرف خود به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می‌شوند.

علیزاده اضافه کرد: برای هر سه گروه از مصرف‌کنندگان در طرح یاد شده، برنامه ویژه‌ای طراحی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: مشترکان بخش خانگی که مصرف برق آن‌ها کمتر از الگوی مصرفی تعیین شده (کمتر از 100 کیلووات ساعت در فصل گرم سال و در فصل‌های دیگر کمتر از 80 کیلووات ساعت در ماه) است، در گروه مشترکان کم مصرف قرار دارند و طبق این طرح از تخفیف 100 درصدی در پرداخت قبض خود، بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان پرمصرف که مصرفشان بیشتر از 300 کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل‌های دیگر بیشتر از 200 کیلووات ساعت در ماه است، می‌توانند تا 6 ماه آینده با استفاده از روش‌های مدیریت مصرف و به کارگیری تجهیزات با راندمان بالا و یا بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، مصرف خود را کاهش داده و به گروه‌های پایین‌تر ملحق شوند.

علیزاده با اشاره به اینکه در راستای ارائه تسهیلات لازم برای استفاده از تجهیزات و نصب مولد‌های خورشیدی، شرکت توزیع نیروی برق استان با نمایندگان برخی بانک‌ها جلسات متعددی برگزار کرده است، افزود: مشترکان پر مصرف می‌توانند با بهره‌گیری از این تسهیلات و خرید وسایل برقی با برچسب انرژی بالا و مولدهای خورشیدی از میزان مصرف خود بکاهند، که در غیر این صورت بعد از زمان تعیین شده 6 ماهه، جریمه‌ای بابت پرمصرفی، به این گروه تعلق خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه با اجرای صحیح طرح «برق امید» در کشور، حداقل 10 درصد از کل مصرف برق بهبود می‌یابد، ادامه داد: اهداف اصلی طرح که کاهش آلاینده‌های محیط زیست و بهره‌گیری انرژی صرفه‌جویی شده، در بخش‌های مولد صنعت، تولید، کشاورزی و سرمایه‌گذاری موارد ضروری در کشور است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول