اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کنفرانس بین‌المللی وحدت با مشارکت ۴۷ کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برپایی مجازی سی ‌و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: در این کنفرانس ۱۶۷ سخنران از ۴۷ کشور به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

کنفرانس بین‌المللی وحدت با مشارکت ۴۷ کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود
 به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌ حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی‌وچهارمین مجمع کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه میل قلبی ما این بود که کنفرانس را به صورت حضوری برپا کنیم اما کرونا مانع این امر شد، اظهار داشت: حدود هشت ماه قبل برای حضور میهمانان در کنفرانس بین‌المللی وحدت برنامه‌ریزی کردیم، اما با حاد شدن شرایط برنامه‌ریزی تغییر کرد و مقرر شد تا این کنفرانس برای نخستین‌بار به صورت غیرحضوری برپا شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت در حالی برپا می‌شود که بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستیم، افزود: وحدت اسلامی شاخصی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دشمنان اسلام و سرویس اطلاعاتی آنها درصدد هستند با جنگ و ترور موجب تفرقه و‌گسست اسلام شوند و در اقدام اخیر عادی سازی روابط با اسراییل را اعلام کردند که ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی است برای رواداری اجتهاد در مذاهب و گفت‌وگوی عالمانه، خاطر نشان کرد: ما هفت اقدام را پیش‌بینی کردیم که نخستین آن مربوط به سخنرانی افراد صاحب‌نظر در این کنفرانس است. بیش از ۱۶۷ سخنران خارجی از ۴۷ کشور جهان و‌ ۱۲۰ سخنران داخلی در کنفرانس وحدت به بیان مشکلات اسلام بر اساس محورهای موردنظر خود می‌پردازند. 

وی به تعداد نشست‌های سی‌‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اشاره کرد و افزود: هر روز ۶ نشست برگزار می‌شود و در مجموع ۳۷ نشست وبینار داریم که ۸ نشست به زبان فارسی و ۲۹ نشست نیز به زبان عربی و انگلیسی و‌ حتی روسی، مالایی، روسی، ترکیه‌ای و زبان‌های منطقه‌ای است.‌

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی‌ با اشاره به اینکه محور اصلی سخنرانی‌ها وحدت اسلامی است، ادامه داد: در طول هفته وحدت حدود ۳۰۰ سخنران به ایراد سخنرانی می‌پردازند که این اقدام برای نخستین بار اتفاق می‌افتد و هر سال به دلیل محدودیت‌ها تعداد سخنران‌ها کم بود اما امسال فرصتی پیش آمده تا از سخنان و نظرات مختلف استفاده کنیم.

‌حجت‌الاسلام شهریاری به برپایی سمینار غیرحضوری اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار در کنار کنفرانس اسلامی فراخوان مقاله با محور رویکرد اسلامی در مواجهه با بلایا، تهدیدات فضای مجازی در کرونا، جهان پساکرونا و چالش‌های سیاسی غرب در مواجهه با کرونا برپا می‌شود.

‌وی با بیان اینکه خیانت به آرمان‌های فلسطین و نقش غرب در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ونقش سردار سلیمانی در وحدت اسلامی از دیگر میزگردهای کنفرانس وحدت اسلامی است، گفت: افتتاح رادیو وحدت بر موج ۹۵.۵ هرتز از ابتدا تا پایان ربیع‌الاول و همچنین افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی ویکی وحدت با رویکرد وحدت از اقدامات رسانه‌ای ما در هفته وحدت به شمار می‌رود. همچنین در ویکی وحدت یک هزار مقاله ارائه شده است.

‌دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برپایی نشست‌های علمی به موضوع وحدت اسلامی تصریح کرد: این حرکت سازنده که به کمک علما انجام شده است امیدواریم مورد توجه قرار گیرد و اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت شب ۱۷ ربیع برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ شهریاری با بیان اینکه کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و دینی را تحت‌ تأثیر قرار داد، اظهار داشت: زیارتگاه‌ها و‌ مساجد پس از شیوع کرونا ‌تعطیل ‌و خلأ دینی برای بسیاری از افراد ‌ایجاد شد و در اینجا جایگاه علما و‌اندیشمندان پررنگ می‌شود. کم کم متوجه شدیم با سبک دیگری می‌توانیم‌ مراسم ختم برگزار کنیم و به زیارت برویم که بر این اساس یک محور با عنوان نقش علمای اسلام در مواجهه با بلایا را برنامه‌ریزی کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول