اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|صرفه جویی یک میلیارد یورویی با برگزاری ۱۱ میز تخصصی ساخت داخل

معاون امور صنایع وزارت صمت از آمادگی برای برگزاری 4 میز تخصصی ساخت داخل در حوزه‌های پتروشیمی، صنعت پالایشگاهی، لوازم خانگی و صنعت خودروسازی خبر داد.

فارس من|صرفه جویی یک میلیارد یورویی با برگزاری ۱۱ میز تخصصی ساخت داخل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «درخواست کاهش واردات در راستای تقویت صنایع داخلی» خواستار توجه به تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل شده بودند.

در این مورد مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای بسترسازی در جهت تحقق استقلال صنعتی با تکیه بر توان داخلی و همچنین در راستای تحقق برنامه توسعه نهضت ساخت داخل در صنایع راهبردی کشور تاکنون ۱۱ میز تخصصی توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی خودرو، مخابرات، تجهیزات پزشکی و صنایع معدنی برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه این میزها با هدف به همرسانی نیازها و توانمندی های صنعتی برگزار شده است، تصریح کرد: این رویداد ها کاهش ارزبری معادل یک میلیارد و ۳۱ میلیون یورو را برای صنعت کشور به همراه داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: به منظور تداوم این رویداد ملی 4 میز ساخت داخل دیگر نیز آماده برگزاری است.

صادقی نیارکی گفت: میز چهارم صنعت پتروشیمی با ارزش قرارداد ۶۰ میلیون دلار، میز صنعت پالایشگاه با ارزش قرارداد ۸۰ میلیون دلار، میز ساخت داخل لوازم خانگی با ارزش قرارداد ۶۳ میلیون دلار و میز پنجم صنعت خودرو سازی با ارزش قرارداد ۴۲ میلیون دلار آماده برگزاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول