اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بردباری، گذرگاه‌های سخت اقتصادی را هموار می‌سازد

رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: صبر یک مهارت مهم در حوزه اقتصاد است و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کاری که به این مهارت دسترسی دارند، می توانند با کمترین آسیب از گذرگاه‌های سخت اقتصادی عبور کنند.

بردباری، گذرگاه‌های سخت اقتصادی را هموار می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر ما در جامعه شتاب زده ای زندگی می کنیم که آستانه صبر و تحمل بیشتر مردم بسیار کم شده است در صورتی که موفقیت به ویژه در عرصه اقتصادی یک شبه به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه  برای موفقیت در هر بنگاه اقتصادی و کسب و کار در جامعه باید معیار اخلاقی صبر مورد توجه قرار گیرد، افزود: صبر یک مهارت مهم در حوزه اقتصاد است و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کاری که به این مهارت دسترسی دارند، می توانند با کمترین آسیب از گذرگاه‌های سخت اقتصادی عبور کنند.

ایزدفر اظهار داشت: در برخی از مواقع شکست جزیی از پروسه موفقیت است و این درحالی است که کسب مهارت صبر برای هر مدیر یا صاحب کسب و کاری لازم است و آن صبر و تحمل مسیر موفقیت را برای آن کسب و کار هموار می کند.

وی با بیان اینکه ویژگی های اخلاق در کسب و کار می تواند تنظیم کننده روابط میان انسان ها و به ویژه کسب و کار و مشتری باشد اضافه کرد: در مدیریت نیز این ساز و کار درونی بدون آنکه نیاز به اهرم های بیرونی داشته باشد قادر است عملکردهای اخلاقی را به وجود آورد.

در ادامه این جلسه محمد حسین پورهادی، عضو اتاق بازرگانی فارس به ارائه مطلب با عنوان "سواد نو، شرط بقا"   پرداخت.

وی افزود: امروزه دانش و اطلاعات بازوان و مولفه قدرت هستند و لزوم فراگیری اطلاعات و دانش به روز از اهمیت زیادی برخوردار است.

پورهادی با مقایسه مراحل واردات کالا در سال 96 و ماقبل آن و سال 97 و مابعد آن ادامه داد: در سال ۹۶ و ماقبل آن، ثبت سفارش ظرف ۵ دقیقه، حواله ارز از طریق صرافی ظرف ۳ روز تا یک هفته، حمل کالا و ترخیص ظرف ۱۵ تا ۳۰ روز انجام میگرفت. بنابراین کل پروسه ۱۵ تا ۴۰ روز به طول می انجامید.

وی بیان کرد: سال ۹۷ به بعد، ثبت سفارش ۳۰ روز، درخواست کد تخصیص از بانک مرکزی ۳۰ روز، خرید ارز ۹۰ روز، امور بانکی در کشور مبدا ۳۰ روز و حمل و ترخیص ۳۰ روز به طول می انجامد و کل پروسه مدت ۷ ماه زمان می برد.

پورهادی به بیان سخنانی پیرامون مقایسه مراحل صادرات کالا در سال ۹۶ و ماقبل آن و در سال ۹۷ و مابعد آن، آمادگی و آشنایی با انجام واردات طی مراحل جدید، آمادگی برای انجام صادرات طی مراحل جدید، آمادگی برای تبدیل شدن از وارد کننده به صادر کننده و آموختن قوانین از جمله قوانین مالیاتی، گمرکی و حمل و نقل به عنوان پیش نیاز تجارت پرداخت.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول