اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تصاویر| ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش علیه فرانسه تظاهرات کردند

ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش در اعتراض به هتک حرمت فرانسوی‌ها به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن(ص) در خیابان‌های داکا پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تصاویر| ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش علیه فرانسه تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ادامه اعتراضات ضد فرانسه در کشورهای مختلف جهان، دهها هزار نفر از مردم بنگلادش روز سه شنبه در اعتراض به  هتک حرمت مقامات و مطبوعات فرانسوی به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام در خیابانهای داکا پایتخت این کشور تظاهرات کردند. 

براساس این گزارش، تظاهرات کنندگان خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده و تصاویر رئیس جمهور و پرچم این کشور را به آتش کشیدند. 

پلیس بنگلادش میزان تظاهرات کنندگان را بیش از 40 هزار نفر تخمین زده است. 

طی چند روز گذشته در کشورهای مختلف از جمله عراق نیز در اعتراض به اقدامات اسلام ستیزانه دولت و رسانه های فرانسوی در مقابل سفارت این کشور تجمعات اعتراضی برپا کردند.

مقامات کشورهای اسلامی نیز به اظهارات اسلام هراسانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه و اظهارات رئیس‌جمهور این کشورگفت: درباره رئیس‌جمهوری که با میلیون‌ها عضو از گروه‌های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می‌کند، چه می‌توان گفت: اول از همه، چکاپ ذهنی انجام بده.

علاوه بر این، موجی از تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای مختلف به راه افتاده است که در حال گسترش است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول