اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

چرا بارسلونا در بحران است ؟ / از افت مسی تا مشکلات رختکن

بارسلونا پس از باخت مقابل ال‌کلاسیکو در حالی به مصاف یوونتوس می‌رود که به شدت با مشکل درونی و تاکتیکی روبه‌رو است. در این گزارش سعی داریم از ضعف‌های بارسلونا و دلایل بحران در تیم کومان صحبت کنیم.

چرا بارسلونا در بحران است ؟ / از افت مسی تا مشکلات رختکن

به گزارش خبرگزاری فارس، بارسلونا جزو تیم‌هایی است که همواره از او پیروزی و برد طلب می شود. به گفته تاتا مارتینو، اگر بارسلونا بدون جام یک فصل را به اتمام رساند، فصلی ناامیدکننده و ضعیف را ثبت کرده است.

بارسلونا در فصل گذشته زیر نظر ریاست بارتومئو و مربیانی چون والورده و ستین هیچ جامی کسب نکرد.

بازی انتهایی این باشگاه در فصل 2019-2020 نیز با باخت 8 بر 2 مقابل بایرن مونیخ به اتمام رسید تا طرفدار اوج ننگ و بحران را در این باشگاه مشاهده کنند.

بارسلونا با هدایت کومان، امیدی تازه گرفت. جنجال ترک مسی از بارسا به پایان رسید و تیم متحد شد که فصل را به خوبی پشت سر بگذارد.

با اینکه برخی ستاره‌ها مثل سوارس، ویدال و راکیتیچ تیم را ترک کردند و خریدی به جمع تیم اضافه نشد ولی کومان قول موفقیت به طرفداران داد.

اما 2 باخت متوالی در لالیگا، تیم را در بحران فرو برده است. بارسلونا مقابل ختافه شکست خورد و پس از آن در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید زانو زد.

امشب بارسلونا در حالی به مصاف یوونتوس می‌رود که با باخت می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. البته یوونتوس نیز بدون رونالدو شرایط مناسبی با پیرلو نداشته و بارسلونای کنونی شاید بتواند به برتری دست یابد. (گزارشی از بررسی ترکیب بارسلونا مقابل یوونتوس را در اینجا بخوانید)

به همین دلیل می‌خواهیم دلایل اصلی ضعف تیم کومان و یاران مسی را بررسی کنیم و این نکته که چرا بارسلونا در یک بحران به سر می‌برد.

*عدم ثبات در تاکتیک

(گزارش فارس در خصوص تاکتیک کومان را در اینجا بخوانید)کومان با ایده تغییر سبک بارسلونا از 3-3-4 به 1-3-2-4 وارد این تیم شد. او معتقد بود که بازیکنان بارسلونا باید به این سبک عادت کنند و اگر این اتفاق رخ داد، پیروزی برای بارسلونا به ثبت خواهد رسید. تاکنون که نتیجه مدنظر کومان برای بارسلونا به وجود نیامده است.

*ال‌کلاسیکو 

نتیجه ال‌کلاسیکو همیشه مهم است. این بازی به شدت روی تمرکز بازیکنان رئال و بارسا تاثیر می‌گذارد.

بارسلونا در این جدال شکست خورد و دومین باخت متوالی خود در ال‌کلاسیکو را به ثبت رسانید. 

*مسی؛ او دیگر خوشحال نیست

در سال‌های اخیر دیده‌ایم هر موقع تیم بارسلونا سرحال نبوده یک نفر در این باشگاه توانسته همه چیز را تغییر دهد.

مسی همواره نتیجه بازی را رقم می‌زند. اگر او در آمادگی کامل باشد، بارسلونا به پیروزی خواهد رسید.

این جملات شاید اغراق‌آمیز باشد ولی نشان از روزهای چند فصل اخیر بارسلونا است. مسی در روزهایی که ستین و والورده خالی از ایده‌ تاکتیکی بودند با کمک فوق ستاره به برتری دست یافتند.

اکنون با توجه به اتفاقاتی که پیش از فصل، بین مسی و بارتومئو صورت گرفت، مشخص است که اوضاع برای لئو بر وفق مراد نیست. این بازیکن در بارسا خوشحال نیست و این مسئله را کاملا در زمین نشان می‌دهد.

*صبر برای گریژمان تا کی؟

شاید باید با صراحت بگوییم که هنوز بارسایی‌ها نمی‌دانند با «آنتوان گریژمان» باید چه کار کنند. صحبت‌های آرسن ونگر در خصوص گریژمان را در اینجا بخوانید.

در گزارش‌های پیش به صورت مفصل گفتیم که بارسلونا از خرید ستاره 120 میلیون یورویی هنوز نتوانسته استفاده کند. گریژمان در بارسلونا به مانند یک بازیکن معمولی است ولی وقتی پا به تیم ملی فرانسه می‌گذارد یکی از ستاره‌های بزرگ فوتبال اروپاست.

این مسئله هم ذهنیت گریژمان را پیش از یورو به هم ریخته و هم اینکه کومان را به استیصال کشانده است. 

کومان هنوز نمی‌داند که در کجا باید از گریژمان استفاده کند تا این بازیکن با درست بازی کردن در جای مناسب بتواند احیا شود.

گزارش اینجا در خصوص گریژمان را بخوانید.

*مشکلات داخلی

بارتومئو امروز اعلام کرد که به هیچ وجه استعفا نمی‌دهد (می‌توانید مصاحبه کامل او را در اینجا بخوانید)

روزهای بسیار تیره و تاری در مدیریت بارسلونا می‌گذرد و تاثیر فراوانی روی رختکن گذاشته است.

در گزارشی به صورت مفصل گفته شد که چرا و به چه دلایلی بارتومئو باید از سمت ریاست باشگاه بارسلونا استعفا دهد. (در اینجا بخوانید)

*ضعف خط دفاعی - 2 پنالتی عجیب در 2 بازی لالیگایی

بارسلونا در 2 بازی اول خود مقابل ویارئال و سلتاویگو هیچ گلی دریافت نکرد. این اتفاق برای تیمی که در بازی آخر فصل پیش 8 گل در یک بازی دریافت می‌کند، نشانه‌های مثبتی بود.

اما این کلین‌شیت برای بارسلونا تداوم نداشت. بارسا مقابل سویا گل خورد و پس از آن در دیدارهای ختافه،‌فرنتس واروش و رئال مادرید گل دریافت کرد.

در دیدارهای ختافه و رئال یک پنالتی عجیب از سوی بارسایی‌ها به حریف داده شد که نشان از بی‌احتیاطی و کم تجربگی در خط دفاعی می‌کند.

این ضعف خط دفاع می‌تواند در ادامه برای بارسلونا مشکل ساز شود.

*مشکل در خط میانی - پیانیچ چرا خریده شد؟

آرتور ملو در میان تعجب طرفداران از بارسلونا رفت و راهی یوونتوس شد. در این معامله ستاره 31 ساله بوسنیایی یووه نیز به بارسلونا آمد.

پیانیچ با خاصیت‌های تدافعی که بسیار شباهت زیادی به بوسکتس دارد به بارسلونا آمد. از زمانی که پیانیچ به بارسلونا آمده، مشکل کومان برای انتخاب مرد اصلی خود بیشتر هم شده است.

پیانیچ هنوز نتوانسته در ترکیب اصلی بارسلونا قرار گیرد و رقابت این 2 بازیکن می‌تواند بحران در رختکن ایجاد کند.

البته باید دید آیا پیانیچ می‌تواند جانشین مناسبی برای بوسکتس تلقی شود یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول