اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تنظیم و تمدید ۵۱۵ قرارداد اجاره توسط اوقاف ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۵۱۵ قرارداد اجاره توسط اداره اوقاف ملایر تنظیم، تمدید و تجدید شده است.

تنظیم و تمدید ۵۱۵ قرارداد اجاره توسط اوقاف ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر پژمان جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به خاطر کرونا برنامه‌های اوقاف طی امسال در دهه وقف محدود شد اظهار کرد: این مجموعه در چند حوزه مختلف از جمله حوزه اجاره‌ها، فرهنگی و‌ حقوقی و... فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در بحث حقوقی ۴۰ پرونده از سال گذشته تا کنون داشتیم افزود: در این ۲۰ هزار متر مربع از اراضی موقوفه از متصرفین با مبلغ ۲ میلیارد تومان به نفع اوقاف کسب درآمد شده و احکام علیه متصرفین صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه یک رقبه نیز به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ میلیارد تومان خلع ید و احکام آن صادر شده است گفت: در بحث اجاره‌ها که حجم بالایی از فعالیت این اداره را تشکیل می‌دهد نیز طی دهه وقف سال گذشته تاکنون ۵۱۵ قرارداد اجاره تنظیم، تمدید و تجدید شده است.

وی تصریح کرد: در بخش ثبتی نیز طی این مدت ۱۷۶ هکتار سند مالکیت برای موقوفات اخذ شد که این زمینه ۳۷ جلد سند مالکیت با ۳۳ میلیارد تومان ثبت شده است.

جعفری با بیان اینکه در بحث فضاسازی مقبره سیف الدوله نیز به مساحت ۲ هزار متر مربع ۶۰ درصد کار با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده و جزو نیات واقف است گفت: کف‌سازی پارک بانوان، تهیه لوازم بازی برای کودکان و دیوارنویسی پارک بانوان با ۴۰ میلیون تومان و دیوار کشی استخر سیفیه نیز با ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد.

 اجرای دو پروژه عمرانی

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی سال گذشته پروژه میدان جهاد افتتاح شد گفت: امسال نیز دو پروژه را تعریف کرده‌ایم که کارهای مقدماتی آن شامل نقشه‌برداری و پروانه در حال انجام است و‌ طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

جعفری گفت: این پروژه‌ها شامل یک پروژه در مسکن مهر با مساحت ۶ هزار متر با ۱۵ میلیارد تومان و یک پروژه شامل مجتمع تجاری مبلمان ملایر به مساحت ۱۵ هزار متر با ۳۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بقاع متبرکه نیز نما و کف‌سازی و محوطه‌سازی بقعه امامزاده ابراهیم طجرسامن انجام شده است افزود: بحث ساماندهی ورودی امامزاده عبدالله(ع) ملایر نیز در دست اقدام است.

توزیع ۳۰ هزار پرس غذا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون نیز ۶ هزار و ۶۲۰ بسته ارزاق با ۲.۵ میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع شد گفت: این تعداد بسته از محل نیت موقوفه سیف‌الدوله  در طی چند مرحله شامل ماه رمضان، ماه محرم و دهه وقف انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای نیت واقف ۳۰ هزار پرس غذا با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد گفت: ۷۰۰ میلیون تومان نیز در راستای کمک به بیماران صعب العلاج با ۱۲۰۰ مورد انجام شده است.

جعفری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا کمک‌های زیادی به مراکز درمانی در قالب مواد ضدعفونی‌کننده، لباس بیمارستانی و عرضه ماسک صورت گرفته است افزود: در جلسه‌ای که با مجمع خیرین سلامت و موسسه آل یاسین داشتیم قرار شد در دهه وقف از محل نیت واقف ۸۳۰ بیمار سبد معیشتی و ۳۲۰ میلیون تومان کمک مالی شود که در این زمینه با معرفی‌ نامه از مراکز این اقدام در حال انجام و واریز به حساب بیماران است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۰ موقوفه در ملایر داریم گفت: امسال یک وقف جدید در ملایر ثبت شده که این وقف شامل یک باب منزل مسکونی از سوی یکی از بانون خیر با مبلغ ۲ میلیارد تواممن بوده است و یک وقف دیگر نیز برای ثبت در حال انجام است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول