اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اجرای 1720 برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی/درخشش دانش آموزان بسیجی در روزهای کرونایی گیلان

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی یک‌هزار و ۷۲۰ برنامه در سراسر استان دنبال می‌شود که این برنامه‌ها از هفتم آبان شروع و تا سیزدهم آبان ادامه دارد.

اجرای 1720 برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی/درخشش دانش آموزان بسیجی در روزهای کرونایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ علی رفاهتی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار کرد: دانش‌آموزان از شروع بسیج مستضعفین  همواره در کنار بزرگ‌ترهای خود در دفاع از آرمان‌های انقلاب جان‌فشانی کرده‌‌اند.

وی با اشاره به ورود سازمان بسیج دانش‌آموزی به بدنه آموزش‌وپرورش از سال ۷۵ گفت: قانون ورود سازمان بسیج دانش‌آموزی به آموزش‌وپرورش در سال ۷۵ تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید و از آن سال این سازمان به‌طور مستمر در فعالیت‌های مختلف با آموزش‌و‌پرورش همکاری می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی دانش‌آموزان و ایثارگری ‌آن‌ها که ناشی از فطرت پاک و الهی آنان است، افزود: دانش‌آموزان در همه عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و جهادی خوش درخشیده و در بسیاری از موارد، گوی سبقت را در ایثار و فداکاری از برخی بزرگ‌ترها نیز بودند.

رفاهتی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در دوره کرونا با اراده پولادین برای جلوگیری از همه‌گیری این ویروس منحوس خوش درخشیدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان باوجود روزهای پرالتهاب کرونایی در گیلان به تیم‌های پنج‌نفره تقسیم‌شده و در پایگاه‌های سلامت برای غربالگری حضور پیدا کردند.

وی با اذعان به اینکه دانش‌آموزان هنرستانی در مدارس خود به تولید ماسک و مواد ضدعفونی پرداختند، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات دانش‌آموزان کمک به همنوعان خویش و دانش‌آموزانی که به دلیل تعطیلی کرونایی، درآمد خانواده‌های آن‌ها دچار آسیب شد، لذا سازمان بسیج دانش‌آموزی در راستای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده، در طرح‌های مختلف رزمایش مواسات و کمک مومنانه کمک‌هایی به آن‌ها کرده ‌است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه ۵۳۲ عدد کارت ۲۰۰ هزارتومانی در مرحله اول به دانش‌آموزان شناسایی‌شده اهدا شد، گفت: حوزه‌های دانش‌آموزی نیز در مرحله اول بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بسته به دانش‌آموزان شناسایی‌شده در قالب کمک‌های معیشتی اهدا کردند.

رفاهتی از کمک سازمان بسیج دانش‌آموزی به آموزش‌وپرورش در راستای کمک به تحقق سند تحول بنیادین خبر داد و افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی برنامه‌هایی در سطوح مختلف در دستور کار داشته تا در همکاری با  آموزش‌وپرورش این سند تحول تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به رسالت سازمان بسیج دانش‌آموزی در فعالیت جمعی و پرورشی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان انقلابی دانش‌آموزانی باهمتی بلند هستند، لذا در طرح شهید بهنام محمدی تلاش کردیم تا ارتباط و اتصال خانواده با مدرسه و مسجد در دستور کار قرارگیری، در این راستا مربیان توانمندی  را شناسایی کرده تا در این زمینه فعالیت کنند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص نوجوانان و اهمیت جایگاه آنان تصریح کرد: امام خمینی رحمة الله نیز نسبت به کودکان و نوجوانان نگاه ویژه‌ای داشته چراکه بعد از شهادت شهید فهمیده، ایشان او را «رهبر» خطاب کرده و در مصاحبه با خبرنگاران، سربازان انقلاب اسلامی را نوجوانان اعلام می‌کردند.

وی طرح را «یاوران ولایت» را طرحی برای پویایی نوجوانان دانست و افزود: دانش‌آموزان به دلیل این‌که در بستر اقتصادی نبوده و وابستگی‌های زیادی به مظاهر دنیوی ندارند، مخلصانه و بامعرفت  در فضای علمی، فرهنگی، اجتماعی و  جهادی حاضر می‌شوند.

رفاهتی با اشاره به جایگاه بالای دانش آموزان و تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز که نشان از روحیه شجاعانه آنان است، گفت: شجاعت انسان ریشه در ایمان بالای او است، لذا باایمان به دانش‌آموزان، باید آنان را وارد میدان کرده و مسؤولیت‌های مهم اجتماعی را به آن‌ها بسپاریم، بنابراین سازمان بسیج دانش‌آموزی با سپردن مسؤولیت فرماندهی پایگاه‌های مدارس، اولین گام در پذیرفتن مسؤولیت اجتماعی را در نوجوانان به عهده گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی درسی مشترک بین بسیج و آموزش‌وپرورش برای بالا بردن ظرفیت علمی و مهارتی دانش آموزان است، افزود: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی یک‌هزار و ۷۲۰ برنامه در سراسر استان دنبال می‌شود که این برنامه‌ها از هفتم آبان شروع و تا سیزدهم آبان ادامه دارد.

رفاهتی با اشاره به فعالیت دانش‌آموزان جهادی در  عرصه‌های مختلف ازجمله همکاری با بسیج سازندگی در تعمیرات عمرانی بیان کرد: «پویش زندگی سرزندگی و سازندگی» یکی دیگر از طرح‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی برای کمک به دانش‌آموزان مناطق محرومی ‌است که به‌صورت شبانه‌روزی در مدارس حضور دارند.

وی با بیان اینکه سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه سازمان بسیج دانش‌آموزی تهیه موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار است، تصریح کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با توکل بر خدا و با تکیه‌بر اراده دانش آموزان مؤمن، متخصص و متعهد برای تحقق آرمان‌های انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول