اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| آشوب در فیلادلفیا؛ یک سیاهپوست دیگر به قتل رسید

به دنبال شلیک مرگبار افسر پلیس آمریکا به جوان 27 ساله سیاهپوست در فیلادلفیا، معترضان به خیابان آمدند و این شهر به صحنه خشونت تبدیل شد.

فیلم| آشوب در فیلادلفیا؛ یک سیاهپوست دیگر به قتل رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، یک افسر پلیس روز گذشته (دوشنبه) به وقت محلی یک جوان سیاهپوست را در «فیلادلفیا» به ضرب گلوله کشت که همین امر موجب برانگیخته شدن خشم عمومی و برگزاری تظاهرات در این شهر شد که در نهایت به خشونت کشیده شد و شهر را به صحنه آشوب تبدیل کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، مردم فیلادلفیا بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره قتل یک مرد سیاهپوست به دست افسر پلیس آمریکایی به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه ناعدالتی و خشونت پلیس سردادند.

اعتراضات در خیابان‌های فیلادلفیا به خشونت کشیده شد و معترضان خودروها را به آتش کشیدند و در این میان برخی از فرصت سوء‌استفاد کرده و به فروشگاهها حمله بردند و اجناس را به غارت بردند.

 

معترضان آمریکایی از جمله فعالان حامی جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» بعد از آنکه «والتر والس جونیور» جوان ۲۷ ساله سیاهپوست آمریکایی دوشنبه شب با شلیک مرگبار گلوله افسر پلیس فیلادلفیا به قتل رسید، به خیابان‌ها آمدند و در تظاهراتی مسالمت‌آمیز خواستار اجرای عدالت برای او شدند.

با اینحال، اعتراضات آرام کم کم با ورود پلیس به خشونت کشیده شد و در این میان برخی نیز از فرصت سوء استفاده کرده و به فروشگاهها حمله بردند و خودروهایی نیز در این میان به آتش کشیده شد.

 

واکنش‌ها به جدیدترین اقدام خشونت‌بار پلیس فیلادلفیا علیه جوان سیاهپوست به اندازه‌ای گسترده بود که «اریک گریپ» افسر ارشد پلیس فیلادلفیا را به واکنش واداشت تا این اقدام پلیس را توجیه کند.

وی در جمع خبرنگاران گفت که افسران پلیس به خانه‌ مردی که مسلح بوده، فراخوانده شده‌اند و زمانی که به محل رسیدند، با والس مواجه شدند که مجهز به چاقو بوده است و زمانی افسر پلیس به وی شلیک کرده، که والس حاضر به تسلیم سلاح خود نشده است و با چاقو به سمت افسران پلیس حرکت کرده است.

 

 

 

در ۶ ماه گذشته و بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا در پنجم خردادماه ۹۹ ، تظاهرات‌ها و تجمعات مشابهی علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در سراسر این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان برگزار شده است.

از زمان قتل فلوید تاکنون، ویدئوهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان را به نمایش می‌گذارد با اینحال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بدون محکوم کردن این رفتارهای خشونت‌آمیز، همچنان در مناسبات مختلف تأکید کرده که از پلیس و اقدامات آنها پشتیبانی می‌کند.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول