اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی« آمریکا باید ازمنطقه برود و چرا مرگ بر آمریکا»

مسوول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی، گفت: به مناسبت هفته دانش‌آموز پویش« آمریکا باید ازمنطقه برود» و «چرا مرگ بر آمریکا» راه‌اندازی شده و دانش آموزان در این پویش مشارکت می‌کنند.

راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی« آمریکا باید ازمنطقه برود و چرا مرگ بر آمریکا»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید فرشباف  امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  7 لغایت 13 آبان‌ماه به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده و شعار امسال هفته بسیج دانش‌آموزی« دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی» انتخاب شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش های مختلف در هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: پویش« آمریکا باید از منطقه برود»، «چرا مرگ بر آمریکا»، « پیام به سربازان آمریکایی» و « انتقام سخت شهید سردار سلیمانی» از جمله پویش‌های دانش‌آموزی است که در قالب متن، عکس، اینفوگرافی و نقاشی راه‌اندازی شده و به برگزیدگان هر کدام از این پویش‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

فرشباف با بیان برنامه‌های مختلف اجرا شده در هفته بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: رونمایی از ششمین کتاب « فهمیده‌های آذربایجان»،  غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه تبریز، افتتاح گروه سرود « نغمه عشق»، تولید محتوا برای کانال شاد و ... از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

مسوول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی در ادامه از موفقیت دانش‌آموزان تبریزی در لیگ «پایا» خبر داد و افزود: دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی در سال 98 با کسب 13 مدال طلا، نقره و برنز در بین 13 کشور مقام اول را در لیگ بین‌المللی پایا کسب کردند و در سال‌جاری نیز این مسابقات به‌صورت منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود. استان آذربایجان‌شرقی با یک هزار و 230 تیم در مرحله اول 358 تیم در مرحله دوم شرکت نمود و با داشتن 12 تیم دانش‌آموزی پنج نفری به مرحله کشوری راه یافته است.

فرشباف با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته سازمان بسیج دانش‌آموزی در ایام کرونا  یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی در قالب پویش « همکلاسی مهربان» که در سه مرحله انجام گرفت با هماهنگی ادارات و نواحی مختلف آموزش و پرورش بیش از 70 میلیارد تومان در قالب تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، تهیه ماسک و غذای گرم مشارکت کردند همچنین برای یک‌هزار و 270 دانش‌آموز نیز کارت هدیه نقدی اهدا شد.

بنا به گفته وی، یکی از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در ایام کرونا  اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب گروه سرود بود که در میدان‌های مختلف شهر به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال عموم مردم نیز واقع شده بود.

فرشباف با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در طول سال برای دانش‌آموزان تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود طرح یاوران ولایت است. این طرح در قالب اردوهای یک هفته برای دختران و پسران برگزار می‌شد ولی امسال به‌خاطر شرایط ویژه کرونایی به‌صورت آنلاین برگزار شد.

مسوول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: یکی دیگر از طرح‌های دانش‌آموزی طرح گروه‌های جهادی و طرح هجرت 10 روزه در تابستان است. در این راستا باید گفت، هزار گروه جهادی دانش‌آموزی ثبت شده وجود دارد که 780 گروه جهادی بسیج دانش‌آموزی متعلق به آذربایجان‌شرقی است. فعالیت  گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در قالب تهیه و تولید ماسک، مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس است.

فرشباف  اجرای طرح « بهنام محمدی» را یکی دیگر از طرح‌های بسیج دانش‌آموزی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی در 200 مدرسه در حوزه‌های مختلف  اجرا می‌شود. این طرح با هدف تقویت ارتباط بین منزل، مدرسه و مسجد فعالیت می‌کند. در این طرح در هر مدرسه سه نفر مربی شناسایی شده و با اجرای برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنند ارتباط محکمی بین این سه نهاد برقرار کنند.

 انتهای پیام/60020/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول