اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتهام‌زنی سفارت آمریکا در سوریه به ایران و روسیه

هم‌زمان با حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه، سفارت آمریکا در دمشق با انتشار بیانیه‌ای، سوریه، ایران و روسیه را به برهم زدن ثبات منطقه متهم کرد.

اتهام‌زنی سفارت آمریکا در سوریه به ایران و روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ سفارت آمریکا در سوریه با انتشار بیانیه‌ای از «جیمس جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در حساب کاربریش در شبکه توئیتر، دمشق، تهران و مسکو را به برهم زدن ثبات متهم کرد.

در بیانیه آمریکا -کشوری که نظامیان خود را به شکل غیرقانونی در خاک سوریه مستقر کرده و دمشق این اقدام را نقض حاکمیت و سبب بی‌ثباتی سوریه اعلام کرده-، آمده است: «ما از [بالاگرفتن] تنش خطرناک از سوی نیروهای وابسته به نظام [سوریه] و نقض آشکار آتش‌بس در ادلب که در تاریخ پنجم ماه مارس به امضا رسید، بسیار نگران هستیم». 

در ادامه این بیانیه واشنگتن با اتهام‌زنی به دمشق، روسیه و ایران مدعی شده است که این کشورها با ادامه آنچه تلاش برای کسب پیروزی نظامی خوانده شده، ثبات منطقه را تهدید می‌کنند.

واشنگتن  همچنین مدعی شده است که نیروهای وابسته به دولت سوریه زمان جنگ را به درازا می‌کشانند و رنج مردم سوریه را شدیدتر می‌کنند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مردم مناطق مختلف سوریه در رد اشغالگری‌های آمریکا در خاک سوریه و قاچاق نفت این کشور توسط آمریکا، بارها دست به تظاهرات زده‌اند و خواستار اخراج نظامیان آمریکا از خاک این کشور شده‌اند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که واشنگتن حمایت خود را از فراخوان «آنتونیو گوترش»‌ دبیرکل سازمان ملل متحد و «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره آتش‌بس فوری مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تکرار می‌کند.

در بند پایانی این بیانیه با اتهام‌زنی به دولت سوریه و هم‌پیمانان این کشور گفته شده است که دمشق و هم‌پیمانان آن باید آنچه «جنگ وحشیانه غیر موجه علیه مردم سوریه» خوانده شده، پایان دهند.

واشنگتن که خود یکی از ناقضان اصلی قطعنامه‌های بین‌الملی در سوریه است، در پایان این بیانیه راه حل سیاسی تأکید شده در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت را تنها راه برقراری صلح و امنیت پایدار برای مردم سوریه عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول