اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

پرونده دی‌جورجی بسته شد/آلکنو هر روز نزدیک‌تر از دیروز

پرونده دی‌جورجی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران بسته شد تا شانس آلکنو بیشتر از گذشته شود.

پرونده دی‌جورجی بسته شد/آلکنو هر روز نزدیک‌تر از دیروز

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از جدایی ایگور کولاکوویچ از تیم ملی والیبال ایران، مسئولان فدراسیون برای پر کردن جای خالی وی دست به کار شدند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیدند. بازی با افکار عمومی در مدت چندین ماه تنها دستاورد داورزنی و همکارانش در فدراسیون والیبال بود.

پس از کش و قوس‌های فراوان قرار شد تا کمیته فنی تشکیل شود و اعضای آن کمیته درخصوص گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال تصمیم گیری کنند. دو جلسه کمیته فنی برگزار شد و در نهایت فدراسیون والیبال به سه گزینه نهایی رسید.

 محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درمورد گزینه‌های هدایت تیم ملی اظهار داشت: بر اساس تصمیماتی که کمیته فنی فدراسیون گرفت با 5 مربی تراز اول دنیا وارد مذاکره شدیم که از این تعداد به 3 مربی روس، آرژانتینی و ایتالیایی رسیدیم. از مربی روس و آرژانتینی برنامه ها را گرفته ایم. مربی ایتالیایی قرار بود هفته گذشته برنامه‌اش را ارائه دهد که هنوز این اتفاق نیافتاده است؛ البته این مربی در حال رصد وضعیت والیبال ایران است. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط عمومی کشور، مربی که برای تیم ملی انتخاب می‌شود قرار است از فروردین ماه در کشورمان حضور عملی داشته باشد. اکثریت تیم‌هایی که در المپیک هستند، اکنون کار باشگاهی می‌کنند و زیر نظر مربیان باشگاهی هستند. مربی که انتخاب می شود باید نسبت به بازیکنان شناخت داشته باشد. اکنون مربیانی که مدنظر ما هستند آنالیز کامل 30 بازیکن ما را دارند. المپیک میدان بزرگی است و جایی برای جوانگرایی نیست؛ بنابراین شرایطی که داریم اصلاً نگران کننده نیست.

وی در پاسخ به این سوال که شانس کدام مربی برای هدایت تیم ملی بیشتر است، تصریح کرد: اکنون ما بین مربی روس و آرژانتینی باید یک نفر را انتخاب کنیم که این تصمیم را با مشورت کمیته فنی انجام می‌دهیم. انشالله در جلسه بعدی کمیته فنی مربی تیم را انتخاب می‌کنیم. 

این اظهارات داورزنی در شرایطی مطرح می شود که از مدت ها قبل صحبت از توافق نهایی فدراسیون والیبال با ولادیمیر آلکنوی روس به گوش می رسید؛ حتی مدیر روابط عمومی باشگاه زنیت کازان روسیه که هم اکنون آلکنو با آن همکاری می کند هم این خبرها را تلویحاً تایید کرد.

از راهروهای فدراسیون خبر می‌رسد که آلکنوی گزینه روس، کاستلانی گزینه آرژانتینی و دی‌جورجی گزینه ایتالیایی است که در این بین آلکنو و کاستلانی برنامه های خود را ارائه کرده اند و دی‌جورجی هنوز برنامه خود را به فدراسیون ایران نداده است. گویا باشگاه لوبه به وی اجازه نداده که ذهنش را درگیر تیم ملی کند.

میلاد تقوی، سرپرست فدراسیون والیبال درمورد گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران هم با تایید این موضوع، گفت: باید این خبر را بدهم که سرمربی تیم ملی از بین دو گزینه که به برنامه داده‌اند انتخاب می‌شود و دیگر با گزینه سومی که مد نظر بود صحبتی نخواهیم کرد.

مصطفی کارخانه، مربی با تجربه و پیشکسوت والیبال ایران هم در مصاحبه ای درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی از بین آلکنو و کاستلانی، خاطرنشان کرد: کاستلانی مربی خوبی است ولی آلکنو مربی صاحب‌نامی در والیبال به حساب می‌آید که روحیات خاصی دارد و باید دید با والیبال ایران هماهنگ است یا نه. او مربی پرافتخاری است که قهرمانی المپیک را در کارنامه خود دارد ولی شاید مربیان آرژانتینی و ایتالیایی بیشتر با فرهنگ ایرانی سازگار باشند. بعد از ولاسکو، هر مربی خارجی که هدایت تیم ملی را قبول کرده در کوچینگ مشکل داشته است. فدراسیون نباید تصمیمی بگیرد که بعدها افسوس آن را بخورد.

واقعیت این است که فدراسیون برای انتخاب سرمربی باید با دقت بالایی تصمیم گیری کند. مشخص نیست چرا مسئولان برای اعلام نام سرمربی تیم ملی که چند ماه قبل با وی توافق کرده اند اینقدر تعلل می کنند. بنا به گفته کارخانه، فدراسیون نباید تصمیمی بگیرد که بعد از المپیک دچار پیشمانی شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول