اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس‌جمهور چچن: ماکرون، الهام‌بخش تروریسم در فرانسه است

رئیس‌جمهور چچن در واکنش به اهانت به نبی اکرم (ص) در فرانسه، خطاب به رئیس‌جمهور این کشور گفت او الهام‌بخش و رهبر تروریسم در فرانسه است.

رئیس‌جمهور چچن: ماکرون، الهام‌بخش تروریسم در فرانسه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش کشورهای اسلامی به حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از یک کاریکاتور توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام (ص)، «رمضان قدیروف» رئیس‌جمهور چچن در بیانیه‌ای، ماکرون را عامل اصلی رشد تروریسم در فرانسه دانست.

به نوشته روسیا الیوم، قدیروف در این بیانیه گفت: «ماکرون کاریکاتور موهن را که اهانت به یک میلیارد مسلمان جهان بود، نمونه آزادی بیان قلمداد کرد. نمی‌دانم وقتی او این سخن را گفت در چه حالی بود، اما عواقب سخنانش بسیار بد خواهد بود. رئیس‌جهور فرانسه خود همانند یک تروریست شده و عامل تحریک است و مسلمانان را به ارتکاب جرم دعوت می‌کند.»

رئیس جمهور چچن، تأکید کرد که ماکرون با این اقداماتش به جای خاموش کردن آتش، آن را شعله‌ورتر می‌کند و در حالیکه مشکل اصلی خود اوست، از ضرورت کنترل مساجد و نهادهایی دینی سخن می‌گوید.

او با خطاب قرار دادن ماکرون، افزود: «ماکرون دیگر ادامه نده و قبل از آن‌که دیر شود، دست از تحریک و حمله به دین بردار، وگرنه تاریخ از تو بعنوان رئیس‌جمهور یاد خواهد کرد که تصمیماتش با هزینه سنگینی همراه شد.»

قدیروف همچنین گفت که مقامات فرانسه این شجاعت را ندارند که بگویند عامل اصلی کشته شدن معلم فرانسوی در حومه پاریس توهین و مسخره کردن دین بود و در عوض او را یک قهرمان جلوه می‌دهند.

او تأکید کرد که اگر فردی که آن معلم را به قتل رسانده بود، تروریست بود، بنابراین ماکرون نیز صد برابر بدتر از اوست، چرا که با سخنانش مردم را به سمت ترور سوق می‌دهد و آن‌ها را تحریک می‌کند.

رئیس‌جمهور چچن در پایان گفت که اگر مقامات فرانسوی خواهان حقیقت هستند، باید بدانند که مسلمانان جهان در هیچ کجای جهان اجازه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را نمی‌دهند

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است . این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول