اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارزش صادرات اصفهان در سال 99 از یک میلیارد دلار فراتر رفت

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان، طی ۷ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن بوده که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

ارزش صادرات اصفهان در سال 99 از یک میلیارد دلار فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: میزان صادرات استان اصفهان، طی ۷ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان افزود: ۱۱۱۰ قلم کالا از گمرکات استان اصفهان طی این مدت صادرات داشته‌ایم که عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۸۷ هزار دلار و با سهم  ۴۸ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۴۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار با سهم‌ ۴ درصد، محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۶۲ هزار با سهم ۳ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد بوده‌اند.

کوهستانی پزوه بیان داشت: به ۸۵ کشور جهان از طریق استان اصفهان در ۷ ماهه ۱۳۹۹ صادرات داشته‌ایم و مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند  هستند؛ میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۲۸۸ میلیون دلار، چین ۱۵۰ میلیون دلار، افغانستان  ۱۴۶ میلیون دلار، امارات ۱۳۸ میلیون دلار و تایلند ۴۹ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول