اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۸ درصدی ارزش ارزی صادرات کالا از استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: رشد هشت درصدی ارزش ارزی صادرات کالا از این استان را طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ شاهد هستیم.

رشد ۸ درصدی ارزش ارزی صادرات کالا از استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح و راه‌اندازی مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان با بیان اینکه با وجود اینکه تلاش‌های پیوسته و مستمر در حوزه رسیدگی به مسائل و موارد در زمینه تولید در استان وجود دارد، امروز استان سمنان نیز با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی، به جرگه رسیدگی برخط و آنلاین رسیدگی و برطرف کردن مشکلات صنایع و تولید در کشور پیوست.

وی با بیان اینکه با این اقدام امروز شاهد جهش و واکنش سریع در بحث رسیدگی به مشکلات و موانع بر سر راه تولید در استان سمنان خواهیم بود، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان سمنان، رفع بی‌وقفه مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان در حداقل زمان ممکن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: درمجموع ۲۱ دستگاه اصلی و مرتبط با امر تولید و رسیدگی به مسائل این حوزه با راه‌اندازی این مرکز با هم لینک شده و به‌صورت شبانه‌روزی و برخط مشکلات واحدهای صنعتی را رصد، رسیدگی و برطرف می‌کنند و به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهند بود.

شریفی‌نژاد با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی نباید در وظایف خود در امر رسیدگی به مسائل و موانع بر سر راه تولید کوتاهی کند، گفت: تمامی دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید به‌صورت ویژه در این حوزه همکاری داشته و در این مسیر بانک‌های خصوصی نیز باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود همکاری لازم را داشته باشند؛ در صورت کوتاهی در این امر، در مرحله نخست تذکر داده خواهد شد و در ادامه پرونده به مراجع ذی‌ربط ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرکز تلاش خواهد شد تا نهایت بهره‌برداری ممکن از ظرفیت‌های قوانین موجود در حوزه تولید برای رفع مشکلات این بخش انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش تولید دارد و با توجه به جنگ اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، امروز ۶۹ قلم کالای تولیدی استان توسط ۷۱ واحد صادرکننده، به ۳۴ کشور جهان صادر می‌شود و با تلاش‌های صورت‌گرفته، رشد ۸ درصدی ارزش ارزی صادرات کالا از استان را طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ شاهد هستیم.

شریفی‌نژاد خاطرنشان کرد: استان سمنان در حال حاضر نسبت به میانگین کشوری از نرخ بیکاری کمتری برخوردار است و با وحدت، همکاری، هم‌افزایی، هم‌گامی و اتحاد تمامی قوا و بسیج ظرفیت‌های استان، در جنگ اقتصادی نیز شاهد سربلندی و سرافرازی و حفظ جایگاه برتر استان در بحث تولید در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول