اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تجلیل از دو دانش‌آموز برگزیده هرمزگانی در همایش ملی جایزه بنیاد البرز

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: در این همایش که با محوریت موقوفه بنیاد البرز از طریق ویدئو کنفراس با سازمان مرکزی اوقاف همزمان با 20 استان برگزار شد از نخبه برگزیده امیرمهدی جعفری و خانم مبینا وطن خواه با اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از دو دانش‌آموز برگزیده هرمزگانی در همایش ملی جایزه بنیاد البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام مهدیان مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان اظهار کرد: در این همایش که با محوریت موقوفه بنیاد البرز از طریق ویدئو کنفراس با سازمان مرکزی اوقاف همزمان با 20 استان برگزار شد از نخبه برگزیده امیرمهدی جعفری و خانم مبینا وطن خواه با هدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

وی در حاشیه این همایش ضمن معرفی موقوفه البرز اظهار کرد: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده ایت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: این موقوفه طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را (که تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌های حاکمیتی و اجرایی هستند)، مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم طی سالهای اخیر در قالب همایشهای ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

حجت الاسلام مهدیان همچنین گفت: مرحوم البرز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به دلیل انجام عمل جراحی و نقاهت پس از آن، در کانادا به سر می برد، طی نامه‌ای در فروردین سال ۱۳۵۸ شمسی محضر امام خمینی(ره)، مسؤولیت اداره موقوفات بنیاد فرهنگی البرز اعم از منقول و غیرمنقول با در نظر گرفتن مواد اساسنامه و وقفنامه را به ایشان واگذار نمود.

وی اضافه کرد: باتوجه به توشیح حضرت امام(ره) به هیأت امنای اوقاف مبنی بر تعیین هیأتی برای رسیدگی و عمل به مندرجات وقفنامه، از آن سال تاکنون، بنیاد فرهنگی البرز تحت نظارت هیئت امنایی سازمان اوقاف و امور خیریه، صرفاً از محل درآمد رقبات خود و در راستای عمل به نیّات مترقی واقف از طریق اعطای جایزه، به تشویق جوانان به تحصیل علم و تجلیل از مقام عالمان فعالیت می‌‌کند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول