اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدار علوم پزشکی؛ تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد پُر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به شرایط حساس و جدی بیماری کرونا از پر شدن تخت‌های بیمارستانی خبر داد.

هشدار علوم پزشکی؛ تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد پُر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 201 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 337 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 136 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 597 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه داشت: امروز 376 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت حدود ٥٥ درصد بود و  بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا  است و بقیه موارد مثبت در شهرستان‌های لنده، باشت، بهمئی و چرام هستند.
 
وی بیان داشت: با این روند افزایشی در طی روزهای آینده تعداد تخت‌های موجود کرونایی و تخت‌های ویژه از بیماران کرونایی پر خواهد شد و در ٢ تا ٤ هفته بعد می تواند باعث مرگ و میرهای بیشتری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و بیماران تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند. تمهیدانی اندیشیده شده است تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم، گفت: شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.

یزدان پناه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در هر تجمعی، پرهیز از سفر کردن و نرفتن به مکان های پرخطر مانند بیمارستان‌ها و موسسات پزشکی به جز در موارد ضروری را در شرایط کنونی لازم برشمرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول