اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شوخی استانداری با کارمندان دولت/ چرا دورکاری در ۴۳ شهر تهران یک‌شبه حذف شد؟

اوج گرفتن سه‌باره کرونا در تهران مسؤولان را بر آن داشت تا با وضع قانون دورکاری کارکنان تا پایان آبان ماه مانع ادامه روند صعودی این اپیدمی در پایتخت شوند. در این میان اختلاف نظر و خبرهای ضدونقیض درباره شمولیت آن برای کارکنان شهرستان استان تهران موجب سردرگمی تعداد زیادی از کارمندان شده است.

شوخی استانداری با کارمندان دولت/ چرا دورکاری در ۴۳ شهر تهران یک‌شبه حذف شد؟

خبرگزاری فارس از تهران؛ مریم امیری: چند روزی از آغاز آبان می‌گذرد،کرونا به اوج خود در کشور رسیده و شاهد یکه تازی آن در پایتخت هستیم؛ به گونه‌ای که علاوه بر تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی پایتخت، شاهد رکورد شکنی‌های پی‌درپی قربانیان و مبتلایان این بیماری در تهران و کشور هستیم.

فقط در طی شبانه روز گذشته مبتلایان جدید به ۶۸۲۴ نفر و قربانیان جدید نیز به ۴۱۵ نفر رسید تا در طول یک روز رکورد تعداد قربانیان شکسته شود.

با وخیم‌تر شدن اوضاع  پنج شنبه گذشته در ستاد کرونا تصمیمات جدیدی اخذ شد که طی آن برای ۴۳ شهرستان قرمز محدودیت‌های جدیدی از جمله ممنوعیت فعالیت بعضی از اصناف و شغل‌ها به مدت یک هفته به تصویب رسید.

اشاره کلی پایگاه خبری دولت

همچنین برای تهران نیز طبق آنچه پایگاه اطلاع رسانی دولت در پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود قرار بر اعمال محدودیت و دورکاری کارمندان تهرانی به اجرا دربیاید و بر این اساس  مقرر شد از روز دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۵ تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام شود.

نکته ابهام دار آنکه در این اطلاعیه به صورت واضح اشاره‌ای نشده بود که آیا این دورکاری مختص کارمندان کلانشهر تهران است یا کل استان تهران؟ و به صورت کلی از عنوان «کارکنان دولت در تهران» نام برده شده بود.

استاندار محدودیت را شامل استان و معاونش تهران اعلام می‌کند

بعد از این خبر روز شنبه انوشیروان محسنی پندپی استاندار تهران خبر از شامل شدن این محدویت‌ها برای کارمندان استان تهران داد و اظهار کرد:  بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و با توجه به گسترش و شیوع مجدد بیماری کرونا در استان تهران و اهمیت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تمامی دستگاه‌ها در استان تهران مکلفند از روز دوشنبه ۵ آبان ماه ۹۹ تا پایان آبان نسبت به کاهش حضور کارکنان خود به میزان ۵۰ درصد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به صورت شیفت بندی و دورکاری کارکنان در ادارات استان صورت می‌پذیرد، افزود: کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در استان، دستگاه‌های اجرایی استانی، فرمانداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی ازجمله شهرداری‌ها، کلیه بانک‌های استان و دفاتر مرکزی شرکت‌های خصوصی مشمول اجرای این مصوبه هستند.

تا این جای کار همه چی تمام شده به نظر می‌رسید و حتی بسیاری از ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌های‌ استان تهران اقدام به صدور بخشنامه‌ها و برنامه‌ریزی به منظور دورکاری کارکنان خود کردند، به عنوان مثال در اسلامشهر شعبات بانک برنامه خود تا نیمه آبان ماه را به صورت شیفتی و کشیکی به مشتریان ارائه دادند.

اما در چرخشی ناگهانی و ظهر روز گذشته خبری در فضای مجازی حکایت از مستثنی شدن شهرستان‌های استان تهران از دورکاری کارمندان داشت و طی آن غلامرضا عباسی پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران اظهار کرد: دورکاری ۵۰ درصدی کارمندان مربوط به کلانشهر تهران است و دورکاری شامل شهرستان‌های استان تهران نمی‌شود.

وی ادامه داد: در راستای مصوبه ستاد ملی بیماری کرونا و بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور موضوع کاهش حضور کارکنان به میزان ۵۰ درصد مربوط به دستگاه‌های اجرایی، ادارات دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی مستقر در کلانشهر تهران است و سایر شهرستان‌های استان مشمول این بخشنامه نیستند.

این عقب نشینی درحالی رخ داده که که به گواه آمارهای مستند ستاد کرونا، از میان ۴۳ شهری که در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند نام دو شهرستان دماوند و ورامین به چشم می‌خورد که با تفسیر جدید تمامی محدودیت‌های دورکاری کارمندان  علی‌رغم مصاحبه استاندار تهران لغو خواهند شد.

تدبیر در لشکر ناقلان ۵ میلیونی

از آنجا که روزانه حدود ۵ میلیون نفر از شهرهای مجاور تهران در این استان، برای کار به پایتخت می‌آیند لذا هرگونه سهل انگاری و مماشات در پیاده‌سازی دورکاری کارمندان و مستثنی کردن کارمندان شهرهای مجاور می‌تواند منجر به آن شود که این ۵ میلیون نفر چون ناقلان کرونا  به پایتخت رفت و آمد کنند و عملاً کارایی و اثرگذاری دورکاری کارمندان شهر تهران با هزینه‌های سرسام آور آن برای پیشگیری از بیماری بی‌خاصیت و به صفر برسد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول