اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عقلانیت نهادینه شده در نظام دلیل اصلی سرپا ماندن انقلاب اسلامی است

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: علت سرپا ماندن انقلاب اسلامی تنها حضور نیروهای مخلص در میدان نیست، بلکه عقلانیتی است که در این نظام نهادینه و حاکم شده و غرب را دستپاچه کرده‌ است.

عقلانیت نهادینه شده در نظام دلیل اصلی سرپا ماندن انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید جلیلی امشب در سلسله جلسات تبیینی خط انقلاب که با موضوع تحلیل مسائل روز و تکالیف پیش‌رو جهت اتحاد جبهه انقلاب در حسینیه فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: مواجهه با هر امر جدیدی نیازمند عقلانیت و یکی از مصادیق عقلانیت حفظ تجارب است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی‌‌ از ارزشمندترین داشته‌های امروز ما تجربه انقلاب پرفراز و نشیب است، بیان کرد: نکته مهم این است که از تجربیات برای آگاه کردن و به بلوغ سیاسی رساندن نسل جوان استفاده‌ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ را باید بازخوانی کنیم، حافظه تاریخی‌ باید کف دستمان باشد، زیرا طبق آیه قرآن باید به پشت سرمان نگاه کنیم و اهل ذکر باشیم یعنی تاریخ را به یاد داشته باشیم.

نباید در مسائل جوگیرانه عمل کنیم

جلیلی ادامه داد: اگر نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری را در زمان بنی‌صدر بخوانیم متوجه می‌شویم که نباید در مسائل جوگیرانه عمل کنیم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا و غرب زمانی که می‌بینند انقلاب مشروطه را بعد ۱۵ سال به حکومت دیکتاتوری رضاشاه رسانند حق دارند که امروز ناله کنند، عنوان کرد: در آمریکا اگر ۷۰ نفر ترور شود این کشور سقوط می‌کند، اما در ایران ۱۷ هزار نفر را ترور کردند اما انقلاب اسلامی سرپا ماند.

وی تصریح کرد: علت سرپا ماندن انقلاب اسلامی تنها حضور نیروهای مخلص در میدان نیست، بلکه عقلانیتی است که در این نظام نهادینه و حاکم شده و غرب را دستپاچه کرده‌ است.

جلیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود تمام تهدیدها و مشکلات پیشرفت کرده است، ابراز کرد: طبق گفته سران آمریکا امروز از بین هر 5 کودک یک کودک گرسنه است و حدود 700 هزار کارتن خواب در آمریکا وجود دارد و این همان آمریکایی است که عده‌ای روشنفکر از آن حمایت می‌کنند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: امام راحل با توجه به محبوبیتی که داشتند می‌توانستند ساختار نظام را عوض کرده و افراد انتصابی را روی کار بیاوردند اما ایشان گفتند در نظام جمهوری اسلامی باید همه مردم حق رأی و تکلیف داشته باشند.

وی تشریح کرد: دلیل حمایت امام راحل از بنی‌صدر احترام به خواست و رأی مردم بود، یکی از دلایل دیگر شاید این بود که امام(ره) نمی‌خواستند کشور نخبگانی اداره شود، زیرا زخم نخبگان را در ۱۵ خرداد خورده بودند.

جلیلی با اشاره به اینکه طبق اراده خداوند نظام کوکی در این عالم نداریم، گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی می‌خواهیم باید در صحنه فعال باشیم و هزینه‌اش را بپردازیم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در مسائل روزمره باید به مبانی معرفتی و اخلاقی برگردیم، یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مردم را در جریان فعالیت‌هایشان قرار دهند.

وی اضافه کرد: حکومت اسلامی تشکیل دادیم تا اگر مسؤولان به وظایف خود درست عمل نکردند یقه‌شان را بگیریم.

جلیلی افزود: در بدنه جامعه، حزب الهی‌ها باید با یک حوصله انقلابی در صحنه کار کنند تا از مشکلات جاری عبور کنیم.

آگاه‌سازی در روزهای پایانی انتخابات آمریکا امری ضروری است

مسؤول حسینیه فرهنگی قرآن و عترت نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: فضای یأس و ناامیدی حاکم در فضای مجازی نتیجه ضعف ایمان است، مؤمن باید صبر و سکوت استراتژیک داشته باشد اما نباید منفعل شود، اگر منفعل شدیم باید در ایمان و مجاهدتمان شک کنیم.

حاج خلیل موحدی با اشاره به اینکه تا زمانی که ما مجاهدت کنیم خداوند پله‌های بعدی را نشان می‌دهد، بیان کرد: زمانی که شاخص‌های اجتماعی اطراف را می‌بینیم مانند گرانی‌ها ناامید می‌شویم، اما تمام این بلاها نشانه بی‌عملی خودمان است، زیرا تکلیف کسانی مانند آقای روحانی که معلوم الحال هستند مشخص است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) نیز در زمان حکومت عثمان به ظاهر از آن دولت حمایت می‌کردند، متذکر شد: اگر نگاه ما به پیرامون باشد قطعاً مأیوس می‌شویم، اما اگر در مبارزه‌ای که امروز هستیم نتیجه‌اش را ببینیم قدرتمان دو برابر می‌شود.

مسؤول حسینیه فرهنگی قرآن و عترت ادامه داد: علت اینکه فرانسه با عجز و ناتوانی به تصویر پیامبر اکرم(ص) اهانت می‌کنند آن هم به بهانه آزادی بیان این است که دستپاچه شده‌اند.

موحدی با اشاره به اینکه طبق اظهارات غربی‌ها تا سال ۲۰۲۰ جمعیت مسلمان فرانسه در اروپا افزایش پیدا می‌کند، افزود: تمام این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: امروز حرف اول در آمریکا ایران است، آمریکایی که در سال ۲۰۱۹، ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی دارد در زمان انتخابات شعارشان نحوه مقابله با انقلاب اسلامی است، آیا این پیروزی کافی نیست؟

مسؤول حسینیه فرهنگی قرآن و عترت با تأکید بر اینکه رسماً هیچ‌گونه تحریمی نیست که آمریکا علیه ایران اعمال نکرده باشد، تصریح کرد: سراشیبی دشمن شروع شده است، وعده الهی خلف ندارد اگر جایی دیدیم کاری از دستمان بر نمی‌آید، شاید تکلیفمان را درست انجام نداده‌ایم.

موحدی با اشاره به اینکه در تظاهرات مردم یمن نسبت به اهانت فرانسه ثابت شد که با شکم گرسنه هم می‌شود از انقلاب دفاع کرد، ابراز کرد: پیروزی واقعی متعلق به شهید حاج قاسم سلیمانی است که وقتی رهبری می‌گویند به جنگ بروید سؤال نمی‌پرسد و بعد از چهار سال خداوند راهکار غلبه بر دشمنان را نشان می‌دهد.

وی افزود: اسلام به من و شما نیاز ندارد، امروز روز ایمان واقعی است، زیرا امروز دشمن کلافه شده است.

مسؤول حسینیه فرهنگی قرآن و عترت تصریح کرد: آمریکا از نظر نیروی انسانی، فکری و اخلاقی در آستانه شکست است در رقابت انتخاباتی آمریکا شاهد بودیم که حرف‌های رکیکی‌ بین نامزدها رد و بدل شد، این عمل فروپاشی اخلاقی است.

موحدی آگاه‌سازی و روشن‌سازی در روزهای پایانی انتخابات آمریکا را امری ضروری دانست و بیان کرد: از سال ۹۲ که محیط عوض شد و عده‌ای با شعار تمایل با دنیا روی کار آمدند آهسته آهسته کلام‌هایی مختلف گفتمان انقلاب اسلامی به زبان آوردند، اما از آنجایی که خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است نتوانستند استراتژی خوبی را پیاده کنند.

وی خطاب به رئیس مجلس و قوه قضائیه، گفت: وزیر امور خارجه باید محاکمه شود جز این باشد به تاریخ خیانت کرده‌اید.

مسؤول حسینیه فرهنگی قرآن و عترت متذکر شد: باید فرصت تبیین را غنیمت شمرده و به عنوان برگ برنده نگاه کنید، یکسال برای مجلس فضای کوچکی است، به ویژه اینکه گفتمان عوض می‌شود و آرایش سیاسی را نمی‌دانند، یکی از ترفندهای شبکه‌های معاند دستپاچه کردن مجلس است تا مردم را ناامید کنند.

موحدی با اشاره به اینکه به گفته رهبری چهره‌های انقلابی در مجلس زیاد است، یادآور شد: باید معادلات را بشناسیم و مطالبه کنیم، اما اجازه ندهیم مجلس انقلابی را نابود کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول