اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سایه‌روشن تعطیلی‌های جدید کرونایی/ از افزایش آمار فوتی‌ها تا مشکلات معیشتی مشاغل پرخطر

اگر چه معیشت گروه‌های مختلف مردم با توجه به شرایط اقتصادی در دوران کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما نگرانی‌های جدی نیز نسبت به افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است.

سایه‌روشن تعطیلی‌های جدید کرونایی/ از افزایش آمار فوتی‌ها تا مشکلات معیشتی مشاغل پرخطر

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، با توجه به افزایش بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کوید ۱۹ وضعیت شهرستان گلپایگان در لیست فوق حاد قرار گرفت و ستاد کرونا در شهرستان به منظور کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کوید ۱۹ تصمیم به اعمال محدودیت‌ها گرفت.

در شهرستان گلپایگان محدودیت‌هایی برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تا ۱۵ آبان اعمال می‌شود و صنوف غیرضروری در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا را جدی نگیرند پیگیرد قانونی می‌شوند.

چرا تمام ادارات و بانک‌ها تعطیل نمی‌شود؟

البته آن چه در گزارش میدانی خبرنگار فارس از وضعیت اصناف بازار گلپایگان مشخص شد، این بود که عمدتاً اصناف با اعمال تعطیلی بدون ارائه کمک دولتی مخالف بودند و تأکید داشتند اگر به فکر مردم هستند که بیمار نشوند چرا ادارات و بانک‌ها بسته نمی‌شود؟

محمد صداقت یکی از بازاریان شهر گلپایگان می‌گوید: تاکنون از سوی فرمانداری یا اتاق اصناف دستوری مبنی بر تعطیلی ابلاغ نشده است، مطیع قانون ستاد کرونا هستیم اما مشاغل آزاد را حمایت کنند.

وی می‌افزاید: در وضعیت اقتصادی کنونی با اعمال تعطیلی یک سوم درآمد اصناف کاهش می‌یابد، دولت باید به گروه صنفی کمک کند، در ایام نوروز ضررهای زیادی را متحمل شدیم و هیچ جبرانی ندیدم.

تعطیلی اصناف در ایام نوروز مشکلاتی را ایجاد کرد

محمد شریفی رئیس اتاق اصناف گلپایگان هم با گریزی به شرایط تعطیلی‌های نوروز امسال می‌گوید: با توجه به اینکه آرامستان قاضی زاهد گلپایگان محل تجمع و شیوع بیماری کرونا در شهرستان است، تعطیل نشد و هر پنجشنبه شاهد تردد جمعیت زیاد هستیم اما دستور به تعطیلی اصناف گلپایگان داده می‌شود در حالی که تعطیلی اصناف در ایام نوروز مشکلات زیادی را به وجود آورد.

اعمال محدودیت‌ها تا ۱۵ آبان ادامه دارد

حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان در این باره اظهار می‌کند: در جلسه ستاد کرونا که با حضور مدیران ادارات و دستگاه‌های مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد محدودیت‌های شدیدی با توجه به وضعیت بحرانی بوجود آمده در شهرستان تا روز جمعه ۱۶ آبان اعمل می‌شود.

وی می‌گوید: در راستای محدودیت‌های اعلامی طی این مدت به مسدود شدن خیابان امام خمینی(ره) در گلپایگان و تعطیلی تمام مراکز تجمع از جمله پاساژها، باشگاه‌های ورزشی، آرامستان‌ها، مراکز آموزشی، فروشگاه‌ها اعلام شد همچنین عرضه کنندگان مواد غذایی و دارویی، سالن‌ها و رستوران‌های مواد غذایی(برای عرضه به بیرون) مجاز به فعالیت هستند.

با صنوف متخلف برخورد می‌شود

قاسم شریفیان دادستان گلپایگان نیز اظهار کرد: وضعیت شهرستان از نظر کرونا در موقعیت حاد قرار دارد و برای حفظ سلامت مردم در ستاد کرونا تصمیم به اعمال محدودیت‌هایی گرفتیم که در وهله نخست از صنوف خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستیم.

وی افزود: با صنوف متخلف که دستورالعمل‌های ستاد کرونا را جدی نگیرند و با هر گونه تخلف در این خصوص به شدت برخورد صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه تا ۱۵ آبان روزهای تعطیل تمام ورودی‌های شهر گلپایگان کنترل و از ورود مسافران جلوگیری می‌شود.

آمار بستری‌‎ها و فوتی‌ها در گلپایگان نسبت به گذشته افزایش یافت

ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با تأکید بر اینکه برای کمک به پرسنل کادر درمانی بیمارستان امام حسین گلپایگان عاجزانه از مردم شهرستان در این خصوص کمک و یاری می‌طلبم، اظهار می‌کند: در گلپایگان آمار بستری‌‎ها و فوتی‌های بیماری کرونا ۱۰ روز است که نسبت به گذشته افزایش یافته است و در لیست حاد بیماری کرونا قرار گرفتیم.

وی می‌افزاید: یکی از افراد سالمند در مرکز نگهداری سالمندان مبتلا به کوید ۱۹ بود که پس از بستری شدن در بیمارستان سبب انتشار ویروس و افزایش فوتی‌ها شد، تعدادی از سالمندان در مرکز نگهداری سالمندان گلپایگان نیز فوت شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح می‌کند: مراسمات ماه محرم، بازگشایی مدارس و تجمعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزبانی خانواده‌ها از میهمانان عامل شدت یافتن بیماری شد که امیدواریم با تصمیمات ستاد کرونا در اعمال محدودیت‌ها تا ۱۰ روز وضعیت عادی شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول