اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز: تحریم‌های ترامپ علیه ایران می‌تواند به برگ چانه‌زنی برای بایدن تبدیل شود

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به تحریم‌های چند روز اخیر دولت ترامپ علیه ایران نوشت این تحریم‌ها می‌تواند به برگ چانه‌زنی برای دولت بعدی آمریکا تبدیل شود.

رویترز: تحریم‌های ترامپ علیه ایران می‌تواند به برگ چانه‌زنی برای بایدن تبدیل شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در مقاله‌ای با اشاره به تحریم اخیر آمریکا علیه چند شرکت و مقام نفتی ایران نوشت که ممکن است که تحریم‌های جدیدی که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرده با هدف ممانعت از یک توافق هسته‌ای جدید با ایران در صورت پیروزی «جو بایدن» در انتخابات باشد اما این موضوع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث پر شدن دست بایدن در میز چانه‌زنی (مذاکره با ایران) شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های ضد تروریسمی جدیدی را علیه بازیگران کلیدی در بخش نفتی ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها که تنها چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) علیه ایران اعمال می‌شود پس از تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران بوده است. (جزئیات بیشتر)

برخی کارشناسان معتقدند که تحریم‌های روز دوشنبه دولت ترامپ علیه ایران با هدف مشکلتر کردن اقدام بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه تهران صورت گرفته است.

«پیتر هارل» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و از طرفداران بایدن با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: «این آشکار به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اولیه اقدام روز دوشنبه تلاش برای مشکلتر کردن بازگشت دولت بعدی به برجام است.»

البته  بایدن می‌تواند با دستور اجرایی تحریم‌های ترامپ را بردارد اما برای این اقدام باید هزینه بپردازد.

«هنری رم» از کارشناسان ارشد در گروه اوراسیا می‌گوید: «تحریم‌های جدید نمی‌تواند یک مانع قانونی برای برداشتن تحریم‌ها تحت دولت بایدن ایجاد کند.»

رم اضافه کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند خوراک کنگره برای انتقاد از دولت بایدن در صورتی که به دنبال توافق جدید با تهران باشد را فراهم کند.

کارشناسان می‌گویند که این تحریم‌ها می‌تواند روند بوروکراتیک و کاغذبازی برای کاهش تحریم‌ها را افزایش داده و تلاش‌های حاشیه‌ای را سخت‌تر کند.

«کوین بوک» از کارشناسان یک مرکز تحقیقاتی می‌گوید که تحریم‌های روز دوشنبه می‌تواند برای بایدن در زمان نهایی کردن توافق با ایران به عنوان یک وثیقه عمل کند.

وی گفت: «بایدن می‌تواند ترامپ را مقصر محدودیت‌های اعمال شده بداند و حتی پیشنهاد رفع این تحریم ها را به عنوان حسن نیت در دوران مذاکره مطرح کند.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول