اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رییس کل دادگستری تهران: موجودی پرونده و معوقه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته است

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دادگستری استان تهران اقدامات موثری برای کاهش موجودی پرونده و معوقه‌ها انجام داده است، گفت: هم اکنون میزان قابل توجهی از این آمار‌ها کاهش یافته که فرصتی برای خدمت بیشتر و کاهش اطاله دادرسی بوجود می‌آید.

رییس کل دادگستری تهران: موجودی پرونده و معوقه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای معاونین دادگستری که با حضور معاون معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: دادگستری استان تهران اقدامات موثری برای کاهش موجودی پرونده و معوقه‌ها انجام داده و هم اکنون میزان قابل توجهی از این آمار‌ها کاهش یافته که فرصتی برای خدمت بیشتر و کاهش اطاله دادرسی بوجود می‌آید.

رییس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: ما یک استعدادیابی و جانمایی برای همکاران قضایی با توجه به توانمندی‌های آن‌ها در موقعیت‌های حقوقی و کیفری پیگیری و دنبال می‌کنیم و این راهکار به استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های انسانی کمک شایانی می‌کند و در موضوع آموزش نیز توسط معاونت منابع انسانی با هدف ارتقاء توان علمی و شناخت دقیق‌تر مسائل مختلف و تخصصی قضایی، دوره‌های آموزشی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با دستور ریاست قوه قضاییه در زمینه اتقان آرا، رفع اطاله دادرسی، مبارزه با مفاسد و اقدامات قاطع در برخورد با اراذل و اوباش و ناامن کنندگان اجتماع، اقدامات جدی و تاثیر گذاری صورت پذیرفته است.

حشمتی عنوان کرد: ما در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و ساماندهی جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از تاسیسات مناسب حقوقی و راهکار‌هایی که وجود دارد با تعیین گروه‌های دادرسی پرونده‌های زندانیان را پیگیری می‌کنیم و در موضوع عفو مشروط و مرخصی‌های منتهی به آزادی، اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته و به صورت مستمر نیز این موضوع ادامه خواهد یافت و نتایج آن به آزادی زندانیان کمک بزرگی می‌کند و بدین طریق تعداد زیادی از محکومان که دارای سابقه تحمل زندان طولانی مدت داشته اند به جهت کمک به وضعیت خانواده‌های بدون سرپرست و رفع مشکلات عدید ه‌ی آنان آزاد شدند.
 
رییس کل دادگستری استان تهران در پایان گفت: ما خودمان را موظف می‌دانیم که سیاست ابلاغی قوه قضاییه را در تمامی موارد اعلامی از جمله مبارزه با فساد اقتصادی از طریق ایجاد شعب ویژه اجرا کنیم که در این زمینه ایجاد شده و امیدواریم تلاش‌های صورت گرفته در دادگستری تهران باعث سربلندی قوه قضاییه شود؛ چرا که بخش اعظم پرونده‌های مهم و مشکلات در این استان متمرکز شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در این نشست گفت: فلسفه وجودی قاضی در جامعه و هدف اصلی قضاوت، اجرای عدالت و احقاق حق است و هدف قوه قضاییه و تمام تلاش‌ها بر این امر ختم می‌شود که دادگاه‌ها وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

امین حسین رحیمی افزود: زمانی که دادگاه‌ها دقیق و درست کار کنند به میزان زیادی می‌توانند در رضایتمندی و افزایش اعتماد مردم کارساز باشد و ما در دستگاه قضایی وظیفه‌ای بسیار مهم بر عهده داریم و آن تربیت قضاتی است که هنرمند، با تقوی و با سواد و با حوصله باشند که نیازمند زمان و امکانات مناسب است و در این زمینه طرح‌هایی را به پژوهشگاه قوه قضاییه ارائه داده ایم و دوره‌های آموزشی تخصصی برای قضات سراسر کشور با حضور برترین استاتید کشور برگزار خواهیم کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در ادامه گفت: یکی از مشکلات جدی قوه قضاییه کمبود بودجه است و اصلاً ماموریت‌ها و وظایفی که دارد با این بودجه هیچ تناسبی ندارد و نیاز به بازنگری و اصلاح در برنامه آینده را دارد.

وی افزود: دادگستری کل استان تهران به نسبت برخورداری از امکانات در مقایسه با سایر استان‌های کشور خیلی محروم است و گستردگی کار هم به این محرومیت دامن می‌زند و تلاش داریم با مساعدت‌های ریاست قوه قضاییه مشکل شعب بلاتصدی به سرعت مرتفع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول