اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا با محوریت طرح‌های مشترک

سومین نشست ویدئویی کمیته فرعی «ازبکستان و اتحادیه اروپا» با موضوع اجرای طرح‌های اولویت‌دار و همکاری‌های متقابل برای سال‌های 2021 و 2027 برگزار شد.

رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا با محوریت طرح‌های مشترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سومین نشست ویدئویی کمیته فرعی «ازبکستان و اتحادیه اروپا» با موضوع اجرای طرح‌های اولویت‌دار و همکاری‌های متقابل برای سال‌های 2021 و 2027 برگزار شد.

وزارت سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی ازبکستان با همکاری هیئت اتحادیه اروپا در «تاشکند» سومین نشست ویدئویی کمیته فرعی «ازبکستان و اتحادیه اروپا» را برگزار کردند.

در این نشست نمایندگان 15 وزارت و اداره  این کشور و نمایندگان اتحادیه اروپا شرکت کردند.

چشم انداز همکاری‌های متقابل و همچنین بررسی روند اجرای برنامه کمیسیون اروپایی در همکاری‌های دوجانبه مالی و فنی با تاشکند برای سال‌های 2014 و 2020 میلادی که اتحادیه اروپا برای اجرای طرح‌هایی در زمینه کشاورزی و توسعه جامع مناطق روستایی معادل 168 میلیون یورو کمک بلاعوض تخصیص داده بود، موضوع کلیدی در دستور کار این نشست بود. 

نمایندگان اتحادیه اروپا خاطر نشان کردند که طراحی برنامه‌های اتحادیه اروپا در زمینه توسعه در دوران پس از سال 2020 میلادی در شرایط سخت انجام می‌گیرد. مشکلات موجود مانند تاثیر تغییر اقلیم و وخامت محیط زیست با پاندمی «کووید-19» وخیم تر شد. بازسازی پس از بحران کووید-19 بر اصل تامین یک اقتصاد پایدار استوار است.

طرف ازبکی بر لزوم تسریع تنظیم برنامه‌های یادشده تاکید و آمادگی خود را برای حضور در فعالیت مشترک مبنی بر شکل گیری فهرست طرح‌های معین اعلام کرد.  

طرفین در پایان این نشست در مورد رایزنی‌های تکمیلی برای اتمام فهرست طرح‌ها برای اجرا از حساب بودجه جدید اتحادیه اروپا که برنامه ریزی می‌شود در نیمه دوم سال 2021 میلادی امضا شود، به توافق رسیدند.       

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول