اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کاظم جلالی تشریح کرد: دیپلماسی فعال ایران در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای

سفیر ایران در روسیه سفر عراقچی به عنوان فرستاده ویژه به منطقه را حاکی از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از طریق گفت‌و‌گو و راه حل‌های مسالمت آمیز خواند.

کاظم جلالی تشریح کرد: دیپلماسی فعال ایران در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز (چهارشنبه) در توئیتی در خصوص دیپلماسی فعال ایران در حل و فصل مناقشات منطقه و با اشاره به سفر منطقه‌ای معاون وزیر امور خارجه به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا نوشت: سفر عراقچی به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به منطقه حاکی از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو و راه حل‌های مسالمت آمیز دارد.

وی افزود: پیام ایران حفظ هوشیاری و گسترش همکاری منطقه‌ای برای مقابله با توطئه‌های دشمنانی است که چشم دیدن وحدت، یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای مستقل این منطقه را ندارند.

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز (سه شنبه) از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و گفت: عراقچی این طرح را در سفر به باکو، مسکو و ایروان مورد پیگیری قرار خواهد داد.

گفتنی است معاون وزیر خارجه همچنین در ادامه این سفرها به آنکارا نیز می رود.

عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه شب گذشته در اولین مقصد این سفر در باکو پایان دادن به اشغال اراضی جمهوری آذربایجان و ترک مخاصمه و شروع گفت‌وگو‌ها با کمک کشورهای تاثیرگذار، کمک کننده و تضمین کننده صلح را از عناصر مهم در طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول