اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: استغفار امید و انگیزه را برای مقابله با کرونا تقویت می‌کند

امام جمعه یزد با بیان این‌که مردم برای مقابله با کرونا نیاز به انگیزه و روحیه دارند، گفت: معنویت و استغفار و توسل، انگیزه مقابله با کرونا را در آنها تقویت می‌کند.

امام جمعه یزد: استغفار امید و انگیزه را برای مقابله با کرونا  تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در جمع اعضای ستاد استغاثه استان، با بیان این‌که هم پیشگیری و هم درمان در زمینه کرونا بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در کشور تلاش‌های جدی برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده که باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور، افزود: محدودیت‌های مصوب شده در ستاد استانی کرونا به منظور تقویت برنامه‌های در دستور کار و کاهش آمار صعودی شیوع کرونا در استان یزد است.

امام جمعه یزد گفت:گرچه نیاز بود محدودیت‌هایی در اماکن عمومی انجام شود اما خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌ها و مراعات مردم، مساجد اوقات نماز با ظرفیت محدودی که دارد برای عبادت مردم با مراعات باز است.

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که در این شرایط مردم نیاز به معنویت دارند و نزدیکی به خداوند متعال در دل آنها امید ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما هرچه داریم از خدا داریم و اگر گاهی غافل می شویم، خداوند به نحوی به دنبال متوجه کردن بندگان خویش است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که در این شرایط مردم بیش از هر زمان به امید و انگیزه برای مقابله با کرونا نیاز دارند، تأکید کرد: استغفار، معنویت و توسل به خدای متعال امید و انگیزه را در جامعه تقویت می کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: استغفار باید همگانی باشد و هرکس روزی ۷۰ بار استغفار کند تا دریچه رحمت الهی را به روی خود باز کند و با دوری از گناهان و اجتناب از نافرمانی خدا و تلاش برای تکرار نشدن گناهان، بیش از گذشته متوجه خدا باشیم و بدانیم که خداوند متعال ناظر بر همه اعمال ماست.

وی بازگشت به سمت خدا و تحول ایجاد کردن در جامعه را در شرایط فعلی ضروری دانست و افزود: باید تحول عمومی ایجاد کنیم و لازمه این تحول، زمینه سازی توسط روحانیت است.

ناصری یزدی در ادامه بر لزوم نشر استغفار در جامعه تاکید کرد و گفت: همین که انسان ولو زبانی هم استغفار کند، در قلب انسان اثر می گذارد و انسان را متحول و متوجه خدا می کند و اگر بتوانیم استغفار را به نحوی در جامعه نهادینه کنیم و همه را متوجه خدا کنیم، دعاها مستجاب و بلاها دفع می شود.

نماینده ولی فقیه در پایان بیان کرد: این اقدام خوبی است که باب معنویت و دریچه ارتباط مردم با خدا را در جامعه باز کنیم زیرا ارتباط با خدا امیدآفرین است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول