اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه مذاکرات غیرمستقیم ترسیم خطوط مرزی میان بیروت و تل‌آویو به فردا موکول شد

منابع لبنانی با گزارش برگزاری دور دوم مذاکرات غیرمستقیم ترسیم خطوط مرزی میان بیروت و تل‌‌آویو، خبر دادند که ادامه این مذاکرات به فردا موکول شده است.

ادامه مذاکرات غیرمستقیم ترسیم خطوط مرزی میان بیروت و تل‌آویو به فردا موکول شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری،‌ امروز (چهارنشنبه)، از آغاز دور دوم مذاکرات ترسیم خطوط مرزی میان بیروت و تل‌آویو و موکول کردن ادامه مذاکرات به روز پنجشنبه خبر دادند.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، امروز (ساعت ۱۱:۵۵) در این خصوص خبر داد که این مذاکرات مثل دور اول در مقر سازمان ملل متحد در «الناقوره» (جنوب لبنان) و با حضور نمایندگان این سازمان و میانجیگری آمریکا آغاز شده است.

روزنامه لبنانی «النهار» در این خصوص گزارش داد که ریاست هیأت صهیونیستی را «اودی ادیری» مدیرکل وزارت انرژی این رژیم عهده دار خواهد بود و «مور حالتوس» رئیس کارکنان وزارت انرژی، «آویو عیاش» مشاور بین‌المللی وزیر انرژی،‌ «رؤوین عازار» معاون مشاور امنیت ملی و «آلون بار» معاون مدیرکل بخش سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این هیأت حضور پیدا کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که «اورین استر» رئیس بخش راهبرد ارتش رژیم صهیونیستی و «حاییم سریرو» کارشناس مسائل مرزهای بین‌الملل رژیم صهیونیستی نیز هیأت مذکور را همراهی خواهند کرد.

شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که در دور دوم مذاکرات، دو کارشناس جدید در هیأت رژیم صهیونیستی حضور پیدا کرده‌اند که پیشتر نام آنها اعلام نشده بود.

پایگاه خبری «النشره» نیز گزارش داد که سرتیپ «بسام یاسین» رئیس ستاد عملیات به عنوان رئیس هیأت لبنانی، «مازن بصبوص»، «نجیب مسیحی» کارشناس مناقشات مرزی و «وسام شباط» عضو هیأت مدیره بخش نفت لبنان در این مذاکرات حضور پیدا کردند.

النشره در ادامه نوشت که یکی از دستیاران «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان و «جان دروشر» نماینده آمریکا به عنوان میانجی در این مذاکرات حضور پیدا کردند.

طبق گزارش روزنامه النهار، «استفانو دل کول»  فرمانده نیروهای حافظ منافع سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل)، روز گذشته، در نشستی سه‌جانبه با مقامات بلندپایه ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مقر سازمان ملل متحد در «رأس الناقوره» (جنوب غرب لبنان) خواستار تکمیل کردن نقاط مورد اختلاف مطابق با قطعنامه‌ ۲۵۳۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

طبق گزارش النهار، بحث‌های مطرح شده در این نشست، به وضعیت خط آبی (خط وسط)، نقض زمینی و هوایی حریم و چند مسئله دیگر مربوط به نیروهای یونیفل متمرکز شده بود.

اما منابع لبنانی در ارتباط با تأخیر ۷۲ ساعته دور دوم این مذاکرات عنوان کردند که به دلایلی فنی و به درخواست آمریکا برای رسیدن تجهیزات فنی مورد نیاز «جان دروشر» رئیس هیأت میانجی آمریکایی، دور دوم به تعویق افتاد.

دور نخست این مذاکرات پیشتر در حالی به پایان رسیده بود که واشنگتن و دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در لبنان بیانیه‌ای مشترک آن را «ثمربخش» توصیف کرده بودند.

شبکه لبنانی «ال.بی.سی.آی» نیز ساعاتی بعد از اعلام خبر برگزاری دور دوم مذاکرات، با گزارش اینکه جلسه امروز به پایان رسیده است، خبر داد فردا (چهارشنبه) ادامه مذاکرات ساعت دَه به وقت لبنان از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول