اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

12 هزار کلاس درس در آذربایجان‌شرقی ایمن نیست

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی گفت: 12 هزار کلاس درس در استان ایمن برای تحصیل دانش آموزان نیست.

12 هزار کلاس درس در آذربایجان‌شرقی ایمن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، محمد نجفی امروز در آیین کلنگ زنی مدرسه خیر ساز روستای پارالار شهر نظرکهریزی هشترود اظهار داشت: متاسفانه از 24 هزار کلاس درس 50 درصدشان ایمنی لازم برای تحصیل دانش آموزان نیست.

وی گفت: این کلاس‌ها غیراستاندارد هستند و نیاز به تخریب،  بازسازی و مقاوم سازی هستند.

نجفی با بیان محدود بودن اعتبارات دولتی برای احداث مدارس افزود: امسال با مشارکت‌های مردمی طرح آجر به آجر اجرا خواهد شد و هموطنان و خیران می‌توانند حتی در  یک آجر مدارس احداثی مشارکت کنند.

نجفی گفت: در هر روستایی که مدرسه تخریبی وجود دارد و اهالی بتوانند 30 درصد مشارکت کنند اداره نوسازی مدارس استان مابقی هزینه‌های احداث را برعهده می‌گیرد و در ساخت مدرسه استاندارد و ایمن مشارکت می‌کند.

وی  افزود: پس از زلزله در شهرهای هریس، خواجه، اهر و ورزقان 46 پروژه را شروع کردیم که 95 درصد آنها احداث و مقاوم‌سازی و استاندارد سازی شد.

امین امینیان فرماندار هشترود هم گفت: از 102 مدرسه بخش نظرکهریزی 54 مدرسه نیاز به بازسازی دارند.
وی گفت: متاسفانه 34 مدرسه در حال تخریب است و 12 مدرسه هم بصورت کانکسی برگزار می‌شود.

امینیان با بیان اینکه باید در کنار احداث مدرسه  در زمینه ارتقای سطح علمی نیز تلاش شود افزود: خیرین در تجهیز مراکز علمی و فنی و حرفه‌ای نیز وارد شوند و کمک کنند.

مدرسه 2 کلاسه و به همراه خانه معلم  پارالار بخش نظرکهریزی که دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین روستای این بخش است توسط خیر حاج محمود بَر خدایی در 110 متر با هزینه 350 میلیون تومان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول