اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار و رایزنی رئیس‌جمهور لبنان و فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در سوریه و رئیس‌جمهور لبنان طی دیداری در بیروت درباره مسایلی چون بازگشت آوارگان سوری و نشست بین‌المللی در همین رابطه، گفت‌وگو کردند.

دیدار و رایزنی رئیس‌جمهور لبنان و فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در سوریه در رأس یک هیأت نظامی و دیپلماتیک امروز (چهارشنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در بیروت دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، در این دیدار درباره طرح روسیه ویژه بازگشت آوارگان سوری و نیز نشست بین‌المللی که قرار است در این باره در سوریه برگزار شود، رایزنی شد.

میشل عون تا کنون بارها و در مناسبت‌های مختلف درباره لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان صحبت کرده و آن را بار سنگینی برای لبنان خوانده است.

وی امروز هم در دیدار با لاورنیتیف گفت، مجموعه حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان زندگی می‌کنند که حضور آنها تأثیرات منفی بر بخش‌های مختلف داشته است.

عون ضمن اعلام اینکه لبنان به کی راه‌حل سریع برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان چشم دوخته، افزود، طرح روسیه در این باره که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد به دلیل مواضع برخی کشورهای غربی و تأمین نشدن حمایت‌های مالی تکمیل نشد علاوه اینکه مرتبط کردن بازگشت آوارگان به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه نیز تأثیرات منفی بر این روند داشت.

رئیس‌جمهور لبنان در اشاره به کمک‌های بین‌المللی که به آوارگان سوری داده می‌شود، گفت، شایسته است این کمک‌ها به آوارگان در کشور خودشان داده شود تا آنها را به بازگشت تشویق کند.

لاورنتیف ضمن ابلاغ تسلیت رئیس‌جمهور سوریه در قربانی شدن تعدادی از مردم لبنان در انفجار بندر بیروت، تأکید کرد که مسکو در این شرایط سخت در کنار بیروت ایستاده است.

روسیه اخیرا خواستار برگزاری نشست بین‌المللی در دمشق به تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه جاری شد تا مسئله بازگشت آوارگان سوری به این کشور بررسی شود.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در جریان سفر اخیر «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به دمشق و دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور، بازگرداندن آوارگان سوری، در صدر اولویت‌های این مسئول سامان ملل قرار داشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول