اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

قرارداد آژانس فضایی اروپا با ناسا نهایی شد

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، توافق کرده است در ازای فرصتی برای فرستادن فضانوردان اروپایی به مدار ماه، چندین ماژول برای محل استقرار برنامه ریزی شده ناسا در اطراف ماه فراهم کند.

قرارداد آژانس فضایی اروپا با ناسا نهایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست،  آژانس فضایی اروپا روز سه‌شنبه گفت، «جان وورنر» (Jan Woerner) مدیرکل این سازمان، قراردادی را با جیم برایدنستاین، رئیس ناسا امضا کرده تا عناصر اساسی را برای ایستگاه فضایی کوچک این سازمان معروف به «دروازه آرتمیس» (Artemis Gateway) تهیه کند.

«دروازه ماه» که به آن دروازه آرتمیس هم گویند، قرار است به عنوان یک ایستگاه در خدمت فضانوردان، پیش از رسیدنشان به سطح ماه باشد.

برهمین اساس، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که توافق کرده است در ازای فرصتی برای فرستادن فضانوردان اروپایی به مدار ماه، چندین ماژول برای محل استقرار برنامه ریزی شده ناسا در اطراف ماه فراهم کند.

آژانس فضایی اروپا گفت، تأمین عناصر اساسی برای ایستگاه فضایی کوچک فضانوردان در ماه شامل زیستگاه اصلی بازدید فضانوردان از ایستگاه قمری و ماژولی است که قابلیت ارتباط و سوخت گیری مجدد را فراهم می‌کند.

 همچنین پنجره‌ای در ماژول تعبیه خواهد شد که فضانوردان می‌توانند از آن برای مشاهده ماه استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول