اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چه کسانی می‌توانند در طرح جدید «مشاغل خانگی» ثبت‌نام کنند؟

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، جزئیات طرح توسعه مشاغل خانگی را در استان تشریح کرد و گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال، بومی بودن استان، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از جمله این شرایط است.

چه کسانی می‌توانند در طرح جدید «مشاغل خانگی» ثبت‌نام کنند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان، اظهار کرد: طرح ملی مشاغل خانگی با سهمیه سه هزار نفری برای استان تعیین شده و فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه است تا باری از جامعه برداشته شود. 

وی افزود: برای حضور در این طرح محدودیت سن، تحصیلات، مدرک و غیره نیست و فرد شرکت‌کننده هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه در دوران کرونا دسترسی به بازار یکی از مشکلات بزرگ است، تصریح کرد: راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح ملی مشاغل جزو برنامه‌های اصلی برای رونق اقتصادی است. 

وی ادامه داد: امید است، بعد از اجرای این طرح همه سه هزار نفر و پیشران‌ها بتوانند به بازار وصل شوند و از مزیت‌های طرح بهره‌مند شوند. 

محسنی با اشاره بر شرایط حضور متقاضی در طرح گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال، بومی بودن استان، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از جمله این شرایط است. 

وی در تشریح لیست مشاغل، یادآور شد: قالیبافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، تولیدات چرم کیف و کفش، رودوزی سنتی، حکاکی روی فلز، کیف‌سازی مدرن، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، عروسک‌سازی، بافندگی سنتی از جمله این مشاغل است. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: مبنای این طرح در ۹ استان به صورت پایلوت اجرا شد و موفق‌آمیز هم بود به طوریکه این مشاغل بر اساس نیاز اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول