اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

امر به معروف و نهی از منکر تنها به صورت علمی احیا می‌شود

قائم مقام ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر احیا نمی‌شود مگر اینکه کاملا به صورت علمی، تخصصی و تشکلی به آن نگاه کرد.

امر به معروف و نهی از منکر تنها به صورت علمی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله میرزایی قائم مقام ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام، گفت: امر به معروف و نهی از منکر احیا نمی‌شود مگر اینکه کاملا به صورت علمی، تخصصی و تشکلی به آن نگاه کرد که خروجی این فریضه منجر به حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

وی افزود: بیش از اینکه درگیر احیای امر به معروف و نهی از منکر شویم درگیر اجرای آن شده‌ایم، تبیین و آموزش مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد ظرفیت و فرهنگ آن بایستی در جامعه نهادینه شود. 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: وضعیت امر به معروف و نهی از منکر مطلوب نیست؛ اما جامعه ما در مقابل آن بی‌تفاوت هم نیست و باید درصدد رفع اشتباهات و مشکلات در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام میرزایی اضافه کرد: گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکربایستی خلاها و ضعف‌ها را ببینند و ضمن ارائه راهکار، برای رفع مشکلات جامعه با تمام توان تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز در ستاد مرکز بحث پویا سازی امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌شود و اگر امربه معروف و نهی از منکر را برای مردم درست تشریح کنیم عموم مردم، برای ترویج این فریضه الهی داوطلب می‌شوند.

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه امروز نگاه به امر به معروف و نهی از منکر باید همانند فریضه واجب نماز باشد و باید دید و افق وسیع‌تری به این فریضتین الهی پیدا کرد، تصریح کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر مسوولین بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از مهم ترین معروف‌ها است و بحث سوت زنی در کشور برای جلوگیری از فساد و رانت اداری مطرح است.

وی افزود: بحث امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف دید عمومی فقط به عفاف و حجاب ختم نمی‌شود بلکه موضوع عفاف و حجاب یکی از هزار موضوع قابل بررسی در قالب امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول